וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת משלחת חמאס ונסראללה: ישראל אחראית להסלמה

ניר יהב

14.3.2012 / 12:18

מזכ"ל חיזבאללה נועד עם בכירי חמאס במצב בעזה, בסוריה וביחסים בין האחים המוסלמים לחיזבאללה ואירן. "ישראל רצתה ללחוץ על ארגוני ההתנגדות בעזה לקראת עימות גדול יותר"

על רקע ההסלמה בדרום נפגש שלשום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עם משלחת של חמאס, בראשות סגן ראש הלשכה המדינית מוסא אבו מרזוק, ודן עימם במצב בעזה, בסוריה, וביחסים בין האחים המוסלמים לבין חיזבאללה ואירן. כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון הלבנוני "א-ספיר".

על פי הדיווח, הנסמך על מקורות שנכחו בפגישה, משתתפי הפגישה הסכימו כי ישראל היא זו הנושאת באחריות להסלמה האחרונה בעזה: "ישראל רצתה ללחוץ על ארגוני ההתנגדות בעזה ולדחוק אותם לפינה במטרה לראות כמה הם מוכנים לקראת עימות גדול יותר" העלול לפרוץ באזור במקרה של תקיפה ישראלית באירן.

דנו ביחסי חמאס-סוריה

נסראללה וראשי חמאס דנו גם ביחסי חמאס-סוריה. לדברי המקורות, משרדי חמאס בדמשק עדיין פתוחים והארגון הפלסטיני ממשיך לשמור על אובייקטיביות ביחס למתרחש בסוריה: "חמאס לא מתערב בענייניה הפנימיים של סוריה אולם הוא מוכן להשקיע כל מאמץ כדי לסייע בהשגת פתרון פוליטי למשבר", הוסיפו המקורות.

לטענת המקור, נסראללה וראשי חמאס "הסכימו שאין פתרון צבאי למשבר בסוריה אלא פתרון פוליטי, בהתאם ליוזמה הרוסית הנתמכת על ידי סין ואירן". עוד אמר כי הצדדים סיכמו כי יש להכשיר את האווירה שתקל על גיבוש פתרון פוליטי באמצעות קיום מגעים עם הגורמים הנוגעים בדבר. "נסראללה אמר לראשי חמאס כי ההנהגה הסורית נחושה לפתור את המשבר תוך כדי דיאלוג עם האופוזיציה", הוסיף.

המקור אמר כי האווירה בפגישה הייתה טובה מאד וכי הוכח כי הקשרים בין אירן, חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האיסלמי עדיין הדוקים. "בתקופה הקרובה יושקעו מאמצים נוספים כדי להדק עוד יותר את הקשרים. בנוסף ייערכו פגישות נוספות בין הפלגים האיסלמים, הלבנונים והפלסטינים כדי לתאם את צעדת ההמונים המתוכננת להתקיים לעבר ישראל בסוף החודש.

עוד באותו נושא:
פרשנות: נגמר ירח הדבש בין חמאס לג'יהאד האיסלמי
"בחיזבאללה מתכננים תגובה לתקיפה ישראלית באירן"
"באירופה הציעו לחמאס: דלק תמורת הפסקת הירי"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully