וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחיזבאללה מתכננים תגובה לתקיפה ישראלית באירן"

ניר יהב

3.3.2012 / 0:02

על פי הדיווח, מפקד כוחות "אל-קודס" במשמרות המהפיכה באירן דן עם בכירי הארגון לגבי פעולת "תגמול" נגד ישראל. ביקורת בלבנון: "חיזבאללה - בובה אירנית במזרח התיכון"

מפקד כוחות "אל-קודס" במשמרות המהפכה באירן, הגנרל קאסם סלימאני, ביקר באחרונה בלבנון ונפגש עם בכירים בחיזבאללה, בין השאר כדי לתאם תגובה לקראת אפשרות שאירן תותקף - כך דיווחה אתמול (שישי) רשת הטלוויזיה "אל-ערביה". על פי הדיווח, סלימאני נועד עם בכירים בארגון השיעי לאור ההתפתחויות בסוריה ובמזרח התיכון באופן כללי. עוד דווח כי מלבנון המשיך סלימאני אל סוריה.

הדיווח עורר את זעמם של מתנגדי חיזבאללה בלבנון. חבר הפרלמנט הלבנוני לשעבר, פארס סעיד, תקף את הארגון הלבנוני באמרו כי הדיווח מוכיח כי חיזבאללה הוא בובה של אירן במזרח התיכון. לדבריו, חיזבאללה מעוניין להעמיד את אזרחי לבנון בסכנה ישירה, בעיקר את אלו המתגוררים בדרום המדינה. הוא קרא לאזרחים להתנגד למדיניות של חיזבאללה כדי שמלחמת לבנון שפרצה ב-2006 לא תפרוץ בשנית.

באחרונה פורסם כי סלימאני, אחד מבכירי משמרות המהפכה באירן, ביקר בחשאי בסוריה כדי לסייע למשטר של הנשיא בשאר אסד להילחם במפגינים נגדו. לפי הדיווחים, "יחידת אל-קודס" שבראשה עומד סלימאני סייעה בנשק ובמומחים למשטרו של אסד ואף אימנה את כוחותיו של אסד כדי לדכא את ההפגנות נגדם.

(עדכון ראשון: 23:21)

עוד בנושא
אובמה על אירן: "עד כה, הצלחנו מעבר לציפיות"
גורם אמריקאי: "ניתן לפגוע במתקן ההעשרה בקום"
"דאגה בארה"ב מהתגובה האירנית להתקפה ישראלית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully