וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים משתתפים בהלוויית האדמו"ר מוויז'ניץ

הרב משה יהושע הגר, האדמו"ר מוויז'ניץ ונשיא מועצת גדולי התורה, הלך הלילה לעולמו בגיל 95 בביתו בבני ברק. כוחות משטרה מלווים את מסע ההלוויה לבית העלמין "שומרי שבת"

טל אנגלנדר

(צילום טל אנגלנדר, עריכה אמיר קוטיגרו, קריינות אביב אברמוביץ')

אלפי בני אדם מלווים בשעה זו (רביעי) את האדמו"ר החמישי מויז'ניץ ונשיא מועצת גדולי התורה, הרב משה יהושע הגר, בדרכו האחרונה. הלווייתו מתקיימת בבית העלמין בבני ברק. האדמו"ר הלך הלילה לעולמו בביתו בבני ברק, והוא בן 95 במותו. הגר הנהיג את החסידות ויז'ניץ, המונה עשרות אלפי חסידים, במשך 40 השנה האחרונות. הוא סבל ממחלת האלצהיימר במשך שנים, ועל פי הדיווחים, בימים האחרונים התפשט זיהום חמור בגופו. כוחות משטרה, מגן דוד אדום וכיבוי אש מלווים את מסע ההלוויה, שיצא מקרית ויז'ניץ בבני ברק לבית העלמין "שומרי שבת" בעיר. מספר צירים בעיר נסגרו לרגל הלוויה.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ספד לרב הבוקר ואמר כי "האדמו"ר המנוח ייזכר כמי שהקים את חסידות ויז'ניץ מאפר השואה, ושיקם אותה כאן, בארץ ישראל. האדמו''ר חרת על דיגלו את חשיבות החינוך. בשיחותיו ובמעשיו, הדגיש שוב ושוב את חשיבות החינוך, דרכו הייתה לומר: חינוך, חינוך, חינוך. חינוך קודם לכל. כמו שאמר גם ליצחק שמיר".

הרב הגר נחשב לאחד מבכירי המנהיגים החרדיים של הזרם החסידי. בנוסף, כהן האדמו"ר כנשיא מועצת גדולי התורה, גוף רבני המתווה את דרכה הרעיונית והפוליטית של תנועת אגודת ישראל. הוא הותיר אחריו שני בנים: הרב ישראל הגר המשמש כמנהיג חסידות ויז'ניץ בפועל בשנים האחרונות, והרב מנחם מנדל הגר, שניהל עמו מאבק על ההנהגה והיום מנהיג ציבור חסידים קטן, וארבע בנות: חנה חיה, שרה, סאשה והינדא – נשותיהם של אדמו"רים מפורסמים בציבור החרדי.

הלוויתו של האדמו"ר מויז'ניץ, הרב משה יהושע הגר, מרץ 2012. דרור עינב
הרב הגר נחשב לאחד מבכירי המנהיגים החרדיים של הזרם החסידי/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully