וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר מויז'ניץ, הרב משה יהושע הגר, מת בגיל 95

הרב הוביל את חסידות ויז'ניץ, המונה עשרות אלפי בני אדם, ב-40 השנה האחרונות. הוא סבל מאלצהיימר ובימים האחרונים התפתח זיהום בגופו. חלק מהעיר בני ברק תיסגר לרגל הלוויה

האדמו"ר החמישי מויזניץ' ונשיא מועצת גדולי התורה, הרב משה יהושע הגר, הלך הלילה לעולמו (רביעי) בביתו בבני ברק, והוא בן 95 במותו - כך דווח באתר "בחדרי חרדים". הגר הנהיג את החסידות ויזניץ', המונה עשרות אלפי חסידים, במשך 40 השנה האחרונות. הוא סבל ממחלת האלצהיימר במשך שנים, ועל פי הדיווחים, בימים האחרונים התפשט זיהום חמור בגופו.

הרב הגר נחשב לאחד מבכירי המנהיגים החרדיים של הזרם החסידי. בנוסף, הוא מכהן האדמו"ר כנשיא מועצת גדולי התורה, גוף רבני המתווה את דרכה הרעיונית והפוליטית של תנועת אגודת ישראל. הוא הותיר אחריו שני בנים: הרב ישראל הגר המשמש כמנהיג חסידות ויז'ניץ' בפועל בשנים האחרונות, והרב מנחם מנדל הגר, שניהל עמו מאבק על ההנהגה והיום מנהיג ציבור חסידים קטן, וארבע בנות: חנה חיה, שרה, סאשה והינדא – נשותיהם של אדמו"רים מפורסמים בציבור החרדי.

חסידות ויזניץ' הוקמה במאה ה-19 בעיר באותו שם, אשר נמצאת היום בשטח אוקראינה. מרכזה נמצא כיום בבני ברק, אולם ריכוזי חסידים ניתן למצוא גם בירושלים, רחובות, אלעד, ביתר עילית ועוד מספר ערים במדינה. קהילה גדולה נוספת פועלת בניו יורק. הלוויתו של הרב הגר תתקיים מחר, וצפויים להשתתף בה אלפי בני אדם. כוחות משטרה, מגן דוד אדום וכיבוי אש ילוו את מסע ההלוויה, שיצא מקרית ויזניץ' בבני ברק ויסתיים בבית העלמין "שומרי שבת". חלקים מהעיר ייסגרו לרגל הלוויה.

לפני כשנה - הידרדרות במצבו הבריאותי של האדמו"ר מויז'ניץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully