וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: הצבא כבש את אידליב מידי המורדים

אחרי שהחריבו חלקים רבים בחומס, כוחות אסד ממשיכים לחסל את כיסי ההתנגדות גם בעיר הצפונית. לפי דיווחים, במסגד בעיר נטבחו 40 תושבים ונתיבי המילוט ממנה נזרעו מוקשים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

צבא סוריה ממשיך במתקפה המרוכזת נגד מוקדי המורדים. אחרי טיהור רוב מעוזי המתקוממים מהשכונות המורדות בעיר חומס, בתום מצור בן ארבעה שבועות, דיווח אתמול (שלישי) העיתון תומך המשטר "אל-ווטן" כי בתום מתקפה, שהחלה לפני שלושה ימים בלבד, הצבא השתלט שוב על העיר הצפונית אידליב.

במשך כמה חודשים, שלטה הזרוע המזוינת של המורדים, "הצבא הסורי החופשי", בחלקים נרחבים באידליב ובמחוז סביבה. בסך הכל, דווח כי 58 בני אדם נהרגו היום ברחבי סוריה, מרביתם באילדיב ובחומס. בין המתים 22 חיילי הצבא, שנהרגו במארבים שטמנו להם המורדים.

בארגון הסורי לזכויות אדם אישרו את הדיווח על כיבושה של אידליב, אם כי הוסיפו שהצבא עדיין מתמודד עם כיסי התנגדות בשלושה מוקדים בעיר, הקרובה לגבול בין סוריה לטורקיה. בין היתר, דווח על קרבות בשכונות המרכזיות דוביית וסולטן ראנום.

מורדים נגד הצבא הסורי בעיר אידליב. מרץ 2012. AP
בעיר שנפלה לידי הצבא תוך שלושה ימים, המורדים מנסים לשמור על תקווה/AP

נדמה שהמצב בעיר עדיין מעורפל, ועד כה לא נמסרה הודעה רשמית מאף אחד מהצדדים לגבי הנעשה בה. עיתונאים זרים התקשו במהלך היום ליצור קשר עם גורמים בעיר, שקווי התקשורת אליה נותקו. מוקדם יותר השבוע התקבלו דיווחים על כך שהתחמושת בידי המורדים בעיר הולכת ואוזלת.

המורדים מנסים לייבא נשק מטורקיה

באידליב גרים כ-150 אלף תושבים, מרביתם מוסלמים סונים. כבר בסוף הקיץ, העיר הפכה לאחד המקומות הראשונים בהם החלה המחתרת המורכבת מעריקי צבא לצבור הישגים.

מאות מאנשי המורדים השתלטו על אזורים נרחבים בעיר, כשהם מנצלים את קרבת הגבול כדי להבריח נשק ולוחמים מבסיסיהם בטורקיה. ארגון "Human Rights Watch" דיווח היום כי הצבא הסורי מיקש את אזור הגדר בניסיון למנוע את החדירות, וגם כדי לעצור את נהירת הפליטים מהמדינה.

כשהחלה ההתקפה על אידליב בסוף השבוע, רבים חששו שגורלה יהיה כגורלה של באבא עמרו, השכונה בחומס שהוחרבה עד היסוד, ושמאות מתושביה נטבחו על ידי חיילי הצבא וכוחות הביטחון. כמה עדויות כבר החלו להגיע מאידליב: מוקדם יותר היום, דיווחה האופוזיציה הסורית כי ארבעים בני אדם נטבחו במסגד בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully