וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה: "ממשלות זרות כבר מחמשות אותנו"

ניר יהב

13.3.2012 / 0:05

דובר המועצה הלאומית הסורית סירב למסור פרטים אודות המדינות המעורבות, או כלי הנשק שהועברו, וקרא לעולם להתערב צבאית בטבח. ובינתיים, בסוריה: 103 הרוגים היום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

כמה ממשלות זרות כבר החלו לחמש את צבא סוריה החופשית במאבקם במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד – כך אמר הערב (שני) דובר המועצה הלאומית הסורית, הארגון המאגד את גופי האופוזיציה במדינה, ג'ורג' סברה. במסיבת עיתונאים באיסטנבול סירב סברה למסור פרטים נוספים אודות מידת מעורבותן של המדינות השונות, כלי הנשק שהועברו, או זהות המדינות.

לוחמים של מחתרת העריקים "צבא סוריה החופשית" בעיר זבדאני, סוריה, ינואר 2012. רויטרס
מי נתן להם רובים? מורד בסוריה/רויטרס

נציגי ארגוני האופוזיציה צפויים להיפגש היום עם שליח האו"ם והליגה הערבית למשבר בסוריה, קופי אנאן. בסוף השבוע נפגש אנאן גם עם הנשיא אסד, במטרה למצוא מתווה שיאפשר להביא את הטבח הנורא שעורך המשטר הסורי באזרחיו בשנה האחרונה. במסיבת העיתונאים שערך סברה, סקר הדובר את תנאי האופוזיציה להפסקת אש: יצירת מעברים לכניסת ציוד הומניטרי למעוזי האופוזיציה, איסור טיסה בכל רחבי סוריה לכוחותיו של אסד, וכן הפסקת ההתקפות מצדו של אסד.

רוסיה "מודאגת", אבל מתנגדת להצעות האו"ם

סברה גם היה עמוס ביקורת על המערב: "אנחנו דורשים התערבות צבאית על ידי מדינות ערב ומעצמות המערב כדי להגן על אזרחים", הוא ציין.

את דבריו אמר סברה לפני ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם, שדנה אמש במשבר בסוריה. בפתח הישיבה הציגה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, את המתווה המיוחל לטעמה להפסקת האלימות. "לפני כל דבר אחר – על ממשל אסד להפסיק את האלימות. מרגע שהממשלה הסורית תפעל, נוכל לצפות מאחרים לעשות את אותו הדבר", אמרה קלינטון. אלא שעד כה לא קיבלה מועצת הביטחון החלטה מעשית נגד סוריה – שכן רוסיה וסין, שתיים מחמש החברות הקבועות במועצה, התנגדו אפילו להצעות גינוי לסוריה, והתערבות צבאית זרה לא נראית באופק.

"כמה ציני הוא הדבר", המשיכה קלינטון, "שאפילו בשעה שאסד נפגש עם אנאן, צבא סוריה ממשיך לתקוף את האזרחים התמימים באידליב, בחמה, בחומס וברסטן", ציינה מזכירת המדינה. אולי כדי לאזן את הצביעות שבהטלת הווטו על הגינוי הסורי, התייחס היום גם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, למשבר. בפגישת נציגי הקוורטט בטרם ישיבת מועצת הביטחון, אמר לברוב: "עלינו להגיע לאמירה אחידה ונחרצת אודות המצב בסוריה. רוסיה והעולם כולו עוקבים אחר המשבר במדינה בדאגה רבה".

ובינתיים, בסוריה, המשטר הסורי ממשיך לקטול את האזרחים, וביתר שאת. ארגוני האופוזיציה בסוריה דיווחו כי עד כה נהרגו אתמול 103 בני אדם מאש המשטר, רובם בחומס ובאידליב. על פי הדיווחים, צבא סוריה ממשיך להפגיז במסיביות את חומס ואידליב - שם נמצאים מרבית המורדים הסורים. הצבא הפגיז בשעות הערב את השכונה הצפונית באידליב ואת רחוב אל-ארבעין בעיר וכתוצאה מכך נהרגו אזרחים רבים. במקביל דווח על הפגנה של מתנגדי המשטר שהתקיימה בשכונת סוסה שבבירה דמשק, כמו גם בעיר המרוחקת קמישלי.

עוד על הטבח בסוריה
זוועה בחומס: ”עשרות נשים וילדים עונו ונשרפו”
דיווח: ארה”ב החלה בתיאומים למבצע צבאי בסוריה
למרות ביקור אנאן: 64 הרוגים היום בסוריה

עדכון ראשון: 20:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully