וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף התכנון החדש - תת אלוף נמרוד שפר

14.3.2012 / 3:29

שפר, שמכהן כיום כראש מטה חיל האוויר, מסומן כמי שעשוי לרשת בעתיד את אמיר אשל כמפקד החיל. לגנץ נותרו עוד מספר תפקידי מפתח למנות, כמו סגן הרמטכ"ל והמזכיר הצבאי

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, הודיע אתמול (שלישי) על החלטתו למנות את ראש מטה חיל האוויר, תת אלוף נמרוד שפר, לתפקיד ראש אגף התכנון במטה הכללי. שפר יועלה לדרגת אלוף ויחליף, במהלך חודש מאי, את האלוף אמיר אשל שייכנס לתפקיד מפקד חיל האוויר. במקומו ימונה תת אלוף חגי טופולינסקי כראש מטה החיל.

שפר מוגדר כ"אחד המוחות המבריקים" של חיל האוויר ומי שמסומן לרשת בעתיד את האלוף אשל כמפקד החיל. שפר התגייס לצה"ל בשנת 1979, והחל את שירותו כטייס קרב. הוא מילא שורה של תפקידי פיקוד, בין היתר כמפקד טייסת 101, ראש מחלקת המבצעים של חיל האוויר וראש חטיבת התכנון באגף התכנון, התפקיד השני בחשיבותו באגף. בשנים האחרונות הפך תפקיד ראש אגף התכנון למקפצה לתפקיד מפקד חיל האוויר, כפי שקרה עם עידו נחושתן ואמיר אשל. ברבות השנים השלים שפר תואר ראשון בגאופיזיקה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד.

עתידו של האלוף יוחנן לוקר בצה"ל לא ברור

על אף שהרמטכ"ל מתקרב לסיום איוש הסגל במטה הכללי, תפקיד מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, הנספח צבאי בוושינגטון וסגן הרמטכ"ל נותרו פתוחים, ומספר קצינים מתמודדים על כל אחד מהתפקידים. קצינים בכירים טוענים כי עתידו של האלוף יוחנן לוקר בצה"ל לא ברור. בין השאר, הועלתה האפשרות כי יתמודד על תפקיד הנספח הצבאי בוושינגטון, אולם היא מוערכת כבעלת סיכוי קלוש. ייתכן גם ויודיע בקרוב על סיום שירותו בצה"ל.

את מקומו של לוקר עשוי לתפוס תת אלוף יואב הר אבן שיועלה לדרגת אלוף. הר אבן שימש עד לאחרונה כראש מטה זרוע היבשה ובעבר כיהן כראש לשכת הרמטכ?ל ועוזר הרמטכ?ל. את משבצת סגן הרמטכ"ל, במקומו של האלוף יאיר נווה, עשוי למלא האלוף גדי אייזנקוט, שנמצא כעת בחופשת לימודים והיה עסוק עד לאחרונה בתכנון מפקדת העומק. אולם על התפקיד עשוי להתמודד גם האלוף אבי מזרחי, שסיים השבוע את תפקידו כאלוף פיקוד מרכז, וכן האלוף גדי שמני שמכהן כנספח צה"ל בוושינגטון מאז שנת 2009. כאמור, לאחר ששמני יפנה את התפקיד, יידרש הרמטכ"ל לקבל החלטה על הנספח הצבאי הבא בוושינגטון.

בתוך כך, גוברות ההערכות במערכת הביטחון כי על תפקיד מנכ"ל התעשייה האווירית עשויים להתמודד מפקד חיל האוויר היוצא, האלוף עידו נחושתן, המסיים את שירותו לאחר 37 שנים בצה"ל או מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אודי שני.

עוד על מינויים במטה הכללי:
פרשת אשל: האם יוחנן לוקר יישאר בלשכת נתניהו?
אחרי אשל: מהם המינויים הבאים הצפויים במטכ"ל?
גנץ הכריע: אלוף אמיר אשל הוא מפקד חיל האוויר הבא

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully