וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אשל: מהם המינויים הבאים הצפויים במטכ"ל?

5.2.2012 / 22:03

ראש אגף התכנון, אלוף אמיר אשל, מונה למפקד חיל האוויר - וכעת צריך לבחור לו מחליף. אך זה לא הכל: גנץ צריך למצוא דרך לרצות את אלוף לוקר, שהפסיד במרוץ, וגם תפקיד לשמני

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, השיב הערב (ראשון) לכל מבקריו על חוסר המנהיגות שגילה לכאורה במינוי בכירים למטה הכללי, ועל רקע ידיעות בכלי התקשורת כאילו לכאורה מופעלים עליו לחצים למנות את מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף יוחנן לוקר, לתפקיד מפקד חיל האוויר. אחרי שהחליט על מינוי אלוף אמיר אשל למפקד החיל, אמור גנץ להתפנות למינויים אחרים שמחכים על שולחנו להכרעה, להם גם יידרש אישור ראש הממשלה ושר הביטחון.

הרמטכל בני גנץ בכנס מיוחד בנושא גדר הביטחון וגבולות ישראל בבניני האומה, ירושלים, דצמבר 2011. מגד גוזני
כאב ראש של מינויים. הרמטכ"ל גנץ/מגד גוזני

אשל, שיחל כבר בימים הקרובים את תהליך החפיפה עם מפקד חיל האוויר הנוכחי, אלוף עידו נחושתן, יקבל על עצמו את הפיקוד על החיל בחודשים הקרובים. על מקומו כראש אגף התכנון, שהערב הוכח שוב כי הוא יכול להוות מקפצה ראויה לממלאים אותו (גם אהוד ברק ושאול מופז כיהנו בתפקיד, בין היתר – א.ב.), יתמודדו ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף נמרוד שפר, ש"סומן" כזה שעשוי להחליף את אשל גם בתפקידו החדש, וכן אלוף לוקר עצמו.

על המינויים מעיב דו"ח המבקר על מסמך הרפז

תא"ל שפר הוא טייס קרב, שבעבר אף פיקד על טייסת 101 (טייסת F-16), ובהמשך עמד בראש מחלקת המבצעים בחיל האוויר. הוא גם פיקד על בסיס רמון, וגם על חטיבת התכנון באגף התכנון. מאוחר יותר מונה לראש להק אוויר, ונבחר על ידי נחושתן לתפקיד ראש מטה החיל, התפקיד השני בחשיבותו אצל "הכחולים". שפר נחשב לקצין מבריק, בעל תואר בגאופיזיקה מאוניברסיטת תל אביב, ובמנהל ציבורי מהרווארד. לאורך השנים נקט במדיניות של ריחוק תקשורתי, אך בתוך החיל ניהל מבצעים עלומים ביעדים רחוקים ביד ורמה, ואף זכה לשבחים רבים במערכת הביטחון.

מועמד נוסף ששמו עולה לאחרונה הוא תת-אלוף יואב הר-אבן, קצין מוערך שגדל בחיל התותחנים. בעבר, שימש כראש הלשכה של מופז כרמטכ"ל, ועוזרו האישי של השר משה (בוגי) יעלון כשזה כיהן רמטכ"ל. הוא מילה שורה של תפקידים בכירים בזרוע היבשה, ביניהם מפקד אוגדת המילואים המשוריינת 319 וראש מטה זרוע היבשה. הר-אבן גם הוזכר כמועמד להחליף את לוקר כמזכיר הצבאי של נתניהו. לוקר עצמו, אגב, אם לא ייבחר לתפקיד ראש אג"ת, עשוי להתמודד תפקיד הנספח הצבאי בוושינגטון. גורמים בכירים במערכת הביטחון טוענים כי הם מתקשים לראות כיצד ראש הממשלה לא ידאג לקצין הנחשב לאחד האישים הקרובים אליו בשנה האחרונה.

שורת המינויים הצפויה מתעכבת בימים אלה בשל החקירה שמבצע מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בנוגע לפרשת מסמך הרפז. ביום חמישי האחרון אמר המבקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הטיוטה תימסר בשבועות הקרובים. דו"ח המבקר מעסיק בימים אלה את צמרת צה"ל, בשל החשש למעורבות של אלוף גדי איזנקוט בעניין המסמך, הפצתו והדלפתו. איזנקוט, הנחשב למועמד המועדף לתפקיד סגן הרמטכ"ל, רכש בעבר את אמונו של שר הביטחון ברק, אך לא דיווח לו על מסמכי הרפז למרות שנחשף אליהם. מאוחר יותר מקורביו מסרו את המסמכים לידי כלי התקשורת, אך חקירת המשטרה העלתה כי הפעולה לא נעשתה בידיעתו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גדי אייזנקוט, לשעבר מפקד פיקוד הצפון. דובר צה"ל
לינדנשטראוס יהרוס לו המינוי? איזנקוט/דובר צה"ל

מעורבות של איזנקוט בפרשה עשויה להראות לו את הדלת החוצה מצה"ל, ובכך לסלול את האפשרות שלתפקיד יתמנה אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, שבקרוב יעביר את המושכות על הפיקוד המורכב לאלוף ניצן אלון. שמות נוספים שהועלו בהקשר זה הם של נספח צה"ל בוושינגטון, אלוף גדי שמני, וגם של אלוף נחושתן. עם זאת, קיימת גם האפשרות שסגן הרמטכ"ל הנוכחי, אלוף יאיר נווה, דווקא ימשיך בתפקידו.

עוד על מינויים בצה"ל
גנץ הכריע: אלוף אמיר אשל הוא מפקד חיל האוויר הבא
ה”גולנצ’יק” מחיל האוויר מתכונן לתפקיד חייו
תת אלוף ניצן אלון ימונה לאלוף פיקוד המרכז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully