וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תת אלוף ניצן אלון ימונה לאלוף פיקוד המרכז

15.12.2011 / 19:43

תת-אלוף אלון, לשעבר מפקד אוגדת איו"ש ומי שספג ביקורת קשה מצד המתנחלים, ימונה לתפקיד במקומו של האלוף אבי מזרחי. תת אלוף נועם תיבון ימונה למפקד הגיס הצפוני בפיקוד צפון

חילופים מעניינים בצמרת צה"ל: תת-אלוף ניצן אלון, לשעבר מפקד אוגדת יהודה ושומרון ואישיות שנויה במחלוקת בקרב המתנחלים, ימונה לתפקיד אלוף פיקוד המרכז - כך נודע לוואלה! חדשות. אלון יחליף בתפקיד את האלוף אבי מזרחי. על פי שני מינויים נוספים עליהם החליטו שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ימונה תת-אלוף נועם תיבון, לשעבר מפקד המכללה הבינזרועית לפיקוד ומטה, לתפקיד חדש - מפקד הגיס הצפוני בפיקוד צפון, במקומו של האלוף ישי בר, וכן האלוף במיל' שי אביטל ימונה למפקד מפקדת העומק, שתעסוק במבצעים מיוחדים במעגלים רחוקים. האלוף אביטל יחזור לתפקיד מהאזרחות, לאחר שלאחרונה הוחלט להקים את המפקדה מחדש. אלון ותיבון סיימו זה מכבר את תפקידם, והמתינו עד כה לשיבוץ מחדש.

החלטת הרמטכ"ל ושר הביטחון הערב עוררה הלם בקרב קצינים בכירים. ראשית, על עצם חזרתו של שי אביטל מהאזרחות לתפקיד רגיש ובעל משמעות אסטרטגית רבה, במיוחד בהקשר פרויקט הגרעין האירני, כשבצה"ל קצינים רבים בדרגת תא"ל שראו את עצמם מתקדמים לדרגת האלוף. בנוסף, היו קצינים בכירים אחרים שראו את עצמם כמועמדים לתפקיד אלוף פיקוד מרכז, ביניהם מפקד זרוע היבשה האלוף סמי תורג'מן. מנגד, היה גם קצין בכיר שאמר כי "ניצן אלון הוא קצין מוכשר, שנבחר בשל יכולותיו המקצועיות והפיקודיות לאורך השנים. אין ספק כי ניסיונו כמפקד אוגדת יהודה ושומרון יוסיפו ליכולותיו כאלוף פיקוד מרכז אליו ייכנס בעוד חודשים ספורים".

מינויו של אלון צפוי גם לעורר זעם בקרב ציבור המתנחלים, שהטיחו ביקורת קשה על אלון, במסגרת תפקידו כמפקד אוגדת יהודה ושומרון. בין היתר, פעילי ימין ערכו הפגנות מול ביתו של אלון ביישוב ניר בנים וקראו קריאות גנאי נגדו. במקרה אחר, פעילי ימין אף תקפו את רכבו של אלון בשעה שנסע בצומת תפוח בשומרון. אלון אמר בטקס עזיבתו את האוגדה בבית אל כי "ייתכן שצה"ל יידרש לפעול תוך עימות מתגבר עם שוליים קיצוניים אך מתרחבים בקרב החברה הישראלית. כבר היום מיעוט שולי במניינו אך לא בהשפעתו, עלול להביא להסלמה רבתי במעשים הנקראים 'תג-מחיר' אך מגיעים לכדי טרור".

תת-אלוף ניצן אלון נולד בשנת 1964. הוא נשוי ואב לארבעה ילדים. בעברו פיקד על החטיבה המרחבית עציון, היה מפקד עוצבת "חיצי האש" וראש חטיבת ההפעלה המבצעית באגף המודיעין. הוא בעל תואר כפול בפיזיקה והנדסת חומרים מהטכניון בחיפה.

האלוף במיל' שי אביטל התגייס לצה"ל בשנת 1970 לסיירת מטכ"ל, שמפקדה היה אז אחיו של יוני נתניהו, אחיו של ראש הממשלה. במהלך שירותו הצבאי מילא אביטל שורה של תפקידים פיקודיים, ובין היתר היה פיקד על חטיבת מילואים, על סיירת מטכ"ל, חטמ"ר אפרים, אוגדה 36 והגיס הצפוני. בשנת 2002 פרש מצה"ל. בעבר היה גם מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה.

לקריאה נוספת
באוקטובר: אלון עוזב את אוגדת יהודה ושומרון
ביולי: אחרי ההתנכלויות, המתנחלים יצדיעו לתא"ל אלון
הרמטכ"ל: "הפגיעה בניצן אלון אינה מקובלת"
פעילי ימין הקיפו את רכבו של מפקד אוגדת איו"ש
הפגנת פעילי ימין: "תא"ל אלון - אייכמן בעברית"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully