וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אשל: האם יוחנן לוקר יישאר בלשכת נתניהו?

26.2.2012 / 0:08

על אף הדיווחים כי האלוף יוחנן לוקר יסיים את תפקידו כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה בעקבות פרשת נתן אשל, מעריך גורם בכיר בצה"ל כי אין הדבר נכון. "מעמדו נותר איתן בלשכה"

בצל פרשת נתן אשל בלשכת ראש הממשלה והדיווח כי מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, האלוף יוחנן לוקר, יסיים את תפקידו, הבהירו אמש (שבת) גורם בכיר בצה"ל וגורם מדיני בכיר כי "מעמדו של האלוף נותר איתן בלשכת ראש הממשלה".

כאמור, מאז נכנס האלוף לוקר ללשכת ראש הממשלה הוא נחשב לאחת הדמויות המוערכות והמשפיעות בלשכה, ונתניהו שיבח אותו בפומבי על מעורבותו באסון הכרמל ובמשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט. בשל כך העריכו רבים כי ראש הממשלה יפעל לשבץ את לוקר כמפקד חיל האוויר הבא של צה"ל, אך לבסוף בחר הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, באלוף אמיר אשל.

במקביל, התפוצצה פרשת נתן אשל בה היה מעורב האלוף לוקר כמי שידע על המקרה ולא דיווח על כך לראש הממשלה. מאוחר יותר מתח ראש הממשלה ביקורת על אופן ההתנהלות של שלושת המעורבים, ביניהם ראש אגף ההסברה ד"ר יועז הנדל, מזכיר הממשלה צבי האוזר וכן על מזכירו הצבאי, האלוף לוקר.

"נתניהו מביע בלוקר אמון מלא"

ראש הממשלה כעס בעיקר על כך שלא עדכנו אותו בפרשה והוא נדרש לשמוע על כך לראשונה מכלי התקשורת. בעקבות הביקורת, התפטר ד"ר הנדל וגורמים במערכת הפוליטית והביטחונית העריכו כי נתניהו הראה גם להאוזר וללוקר את הדלת החוצה מהלשכה.

קצין בכיר בצה"ל התייחס אמש לפרסומים ובשיחה עם וואלה! חדשות אמר כי "ראש הממשלה ביקש מלוקר להישאר בתפקידו בניגוד לפרסומים. מדובר בקצין הגון, מוערך מאוד ואמין. לא ברור לנו מי בעל האינטרס להפיץ שמועות". גורם מדיני בכיר, אמר כי אין אף כוונה לסיים את תפקידו של האלוף לוקר בלשכת ראש הממשלה ובשל כך אין כוונה לחפש אחר מחליף.

"ראש הממשלה מביע בו אמון מלא", אמר הגורם הבכיר.
בצה"ל ציינו כי אם יחליט האלוף לוקר בתום תפקידו כמזכיר צבאי של ראש הממשלה לסיים את תפקידו אך להישאר בצה"ל, אישר הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ כי הוא ראוי להתמודד על מספר תפקידי אלוף שבקרוב יפתחו להתמודדות, ביניהם ראש אגף התכנון. לדברי קצין המקורב לאלוף לוקר "הוא כבר בן 56 וצריך לבחון את עתידו באופן אישי. הוא טרם החליט מה היה רוצה לעשות אחרי תפקידו בלשכת ראש הממשלה".

בתוך כך, בצה"ל ממתינים לפרסום טיוטת מבקר המדינה בפרשת הרפז כדי לבחון את מעורבותם של קצינים בכירים בצה"ל בפרשה. קצינים בצה"ל מבהירים כי ביקורת על האלוף גדי איזנקוט, עשויה מהרמטכ"ל רא"ל בני גנץ למנות אותו כמתוכנן לתפקיד סגן הרמטכ"ל במקום האלוף יאיר נווה.

עוד בנושא:
אחרי אשל: מהם המינויים הבאים הצפויים במטכ"ל?
גנץ הכריע: אלוף אמיר אשל הוא מפקד חיל האוויר הבא
פרשת אשל: סיכויי לוקר לפקד על חיל האוויר פחתו

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עדכון ראשון 23:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully