וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אשל: סיכויי לוקר לפקד על חיל האוויר פחתו

30.1.2012 / 12:16

במהלך שיחות אישיות שיערוך השבוע, אמור שר הביטחון להתרשם מהחזון של שלושת המועמדים: המועמד המוביל אמיר אשל, המזכיר הצבאי של נתניהו, האלוף יוחנן לוקר ותא"ל נמרוד שפר

שר הביטחון אהוד ברק יזמן אליו השבוע את המועמדים לתפקיד מפקד חיל האוויר ה-17 של צה"ל ויערוך עם כל אחד מהם בנפרד שיחה אישית, במהלכה הוא אמור להתרשם מהאסטרטגיה והחזון של הקצינים הבכירים.

המועמדים להחליף את מפקד החיל הנוכחי, האלוף עידו נחושתן, הם ראש אגף התכנון, האלוף אמיר אשל, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה האלוף יוחנן לוקר וראש מטה חיל האוויר תא"ל נמרוד שפר.

אשל נחשב למועמד המוביל לתפקיד, לאחר שמילא שורה ארוכה של תפקידים כטייס קרב. לוקר אמנם זוכה להערכה רבה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו אך בשל שרבוב שמו לפרשת נתן אשל, גורמים בצה"ל מעריכים כי סיכוייו פחתו באופן משמעותי. שפר, הצעיר מבין השלושה, מוגדר כקצין מוערך מאוד ומבטיח. ייתכן, כי מאחר והאלוף לוקר ותא"ל שפר הם בעלי סיכוי נמוך יחסית לזכות בתפקיד הם עשויים להתמודד לאחר מכן על תפקיד ראש אגף, שישמש עבורם עמדת זינוק לסבב הבא בהתמודדות על התפקיד.

על רקע הזימונים לשיחות עם שר הביטחון, דוחים גורמי צבא בכירים בצה"ל את הטענה כי שאלת התקיפה באירן ודעתו של כל קצין לתוכנית מבצעית שכזו יכולה להוות משקל רב בבחירתו לתפקיד. לדברי אחד מהם, שאלה מסוג זו אינה רצינית מאחר ותוכנית תקיפה שכזו מורכבת ממספר רב של נקודות ושכבות תוכניות מבצעיות, והיא תלויה במצב הפוליטי-מדיני-בטחוני באותה תקופה, ועל כל פנים – זו אינה שאלה הראויה לעמוד במחלוקת בין הדרג צבאי למדיני. הגורם הדגיש כי לדעתו טענות כגון אלה עלו בתקשורת בניסיון ליצור ספין שלילי, שיאפיל על תהליך קבלת ההחלטה בבחירת מפקד חיל האוויר – "בדומה לניסיון להטיל דופי על תהליך בחירת הרמטכ"ל רא"ל גנץ".

לקריאה נוספת
גנץ: לא מופעל עליי לחץ במינוי מפקד חיל האוויר
ברק: "השמועות על הלחץ למינוי מפקד חיל האוויר - כדי לפגוע בגנץ"
הרמטכ"ל יכריע: אשל או לוקר למפקד חיל האוויר?

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully