וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "השמועות על המינויים - כדי לפגוע בגנץ"

שר הביטחון הגיב להאשמות כי מופעל על הרמטכ"ל מכיוון ראש הממשלה למנות את אלוף לוקר למפקד חיל האוויר ואמר כי "יש אנשים שצר עינם בעובדה שיש רמטכ"ל חזק וישר"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס בצהריים (שלישי) להאשמות על כך שמופעלים על הרמטכ"ל, בני גנץ, לחצים למנות את מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף יוחנן לוקר, למפקד חיל האוויר הבא. בראיון לרשת ב' אמר ברק כי "הרמטכ"ל אמר את האמת כשאמר שראש הממשלה לא התערב במינוי". לדבריו, ההתעסקות התקשורתית בסוגיה "מועצמת על ידי מניפולציות שאולי, חלילה, נועדו לגרום נזק למעמדו של הרמטכ"ל, צה"ל ומערכת הביטחון". עוד אמר שר הביטחון כי "כנראה שיש אנשים שצרה עינם בעובדה שיש רמטכ"ל גם חזק וגם ישר", והוסיף כי "הרמטכ"ל ימליץ ואני אאשר ויהיה מפקד לחיל האוויר, כך קובע החוק".

מינויו של מפקד חיל האוויר הבא מונח בימים אלו לפתחו של הרמטכ"ל גנץ, היות ומפקד החיל הנוכחי, אלוף עידו נחושתן, צפוי לסיים את תפקידו בחודש אפריל. שני המועמדים המובילים לתפקיד הם ראש אגף התכנון, אלוף אמיר אשל, ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף יוחנן לוקר. על רקע המינוי, גורמים במערכת הביטחון העריכו לאחרונה כי בשל קרבתו של לוקר לראש הממשלה ולאור השבחים שהוא קוצר על תפקודו בשנה האחרונה – סיכוייו גדלים, זאת על אף שאשל הוא בעל העבר העשיר ביותר, ולאור זאת הפך באופן טבעי למועמד הבולט לתפקיד.

אתמול דחה גנץ את ההאשמות בדבר הלחצים מסביבתו של נתניהו ואמר לאלופי צה"ל: "אני חייב להתוודות בפורום הזה: מעולם לא דיברו איתי על העניין הזה. מעולם לא לחצו אותי בדברים האלה. סך הכל אני עושה את המינויים האלה כפי אני חושב שאני צריך לעשות אותם. ואני זוכה לשיתוף פעולה גדול. כך היה כל הזמן כך גם קורה במקרה הזה". ולצד זאת נמסר בתגובה ממשרד ראש הממשלה כי "מדובר בטענה שקרית. ראש הממשלה אינו מעורב במינויים בצה"ל".

עוד באותו נושא:
גנץ: לא מופעל עליי לחץ במינוי מפקד חיל האוויר
הרמטכ"ל יכריע: אשל או לוקר למפקד חיל האוויר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully