וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס בדרום: "בעזה הסכימו לרגיעה בגלל האבידות"

יהושע בריינר ורמי שני

13.3.2012 / 11:53

הילדים בבית הספר נופים שבקיבוץ יד מרדכי קיבלו את הנשיא כשהם מחופשים לכבוד פורים שהוחמץ בשל ההסלמה. אלוף פיקוד דרום: "מכינים את כל האופציות והתרחישים להמשך"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יותם בן-דוד)

נשיא המדינה שמעון פרס ביקר הבוקר (שלישי) בבית הספר נופים שביד מרדכי והתקבל על ידי הילדים שהתחפשו לכבודו לאחר שבשל המצב הביטחוני לא הספיקו לקיים את מסיבת הפורים. "יש הסכמה שאם יהיה שקט אזי הוא יהיה תקף לשני הצדדים", אמר הנשיא. לדבריו אין הסכם כתוב בין ישראל לפלגים הפלסטינים שיורים לעבר ישראל, אך ישנן הסכמות הדדיות. "המצרים שיחקו כאן חיובי, אך צריך לזכור שברצועת עזה סבלו מאבדות לא מבוטלות, אחרת לא היו מדברים שם על רגיעה. צריך לזכור שלא אנחנו התחלנו את הסבב הזה וגם מי שנפגע בתחילה היה בעיצומו של תכנון פעולה".

המדינה בחגיגות פורים עם ילדי הדרום בקיבוץ יד מרדכי מרץ 2012. מארק נוימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש הסכמה שאם יהיה שקט אזי הוא יהיה תקף לשני הצדדים". פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק נוימן

במהלך הלילה דווח כי מקור מצרי רשמי מסר שישראל והפלגים הגיעו להסכמה, לפיה האש תינצר, משני צדי הגבול, בשעה 1:00. עם זאת, במהלך הלילה ושעות הבוקר המוקדמות נורו לעבר ישראל ארבע רקטות ופצצות מרגמה מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. במהלך הביקור, פנתה הילדה רוני כנען מכיתה ב' הלומדת בבית הספר וביקשה מהנשיא להעביר מסר לפלסטינים: "אני מבקשת שתביא את השקט והשלום ושתמסור גם למתנגדים שלנו שאנחנו רוצים לגדול בשקט ואני בטוחה שגם ילדיהם. אנחנו רוצים שהצבע האדום יהיה רק צבע הכלניות האדמוניות. הכי הרבה אני רוצה שלום גם עם עזה".

פרס הוסיף ואמר: "מיליון אזרחים עברו שבוע די קשה ועמדו בו בכבוד, למרות שנפלו למעלה מ250 רקטות המדינה עמדה כאיש אחד. עזה עייפה כבר וחמאס מציע לתושבים רק עוני ובדידות ואנו רוצים שהם יהיו כמו בני אדם אחרים בעולם. הירי מוביל לשום מקום". גם ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון שנכח בביקור התייחס לאירועים האחרונים ואמר כי התושבים מוכנים לשמש כ"שכפ"ץ של המדינה", ו"מוכנים להמשיך ולהיות כאן ולאפשר למנגנוני הביטחון של המדינה לנהל את הדברים כיאות".

תמונות של שר הביטחון ואלוף פיקוד דרום באוגדת עזה מרץ 2012. דרור עינב
"שיעור היירוטים גבוה ביותר, הוא גם תורם לביטחון של האזרחים וגם להרתעה של הצד השני. שר הביטחון ברק היום/דרור עינב

"הבוקר המצב יחסית שקט פה וייתכן שאנו נמצאים בסיומו של הסיבוב הזה", כך אמר היום שר הביטחון אהוד ברק בסיור בדרום עם אלוף הפיקוד טל רוסו. הסיבוב הנוכחי לדברי ברק, "המחיש שוב את העובדה שצה"ל יכה בכל מי שמנסה לפעול נגדנו ושהמערכות פה בפיקוד הדרום בסך הכל פועלות בצורה תכליתית ונכונה מול האיומים של ירי רקטי". השר התייחס גם למערכת "כיפת ברזל": "שיעור היירוטים גבוה ביותר, הוא גם תורם לביטחון של האזרחים וגם להרתעה של הצד השני, גם לחופש הפעולה ושיקול הדעת של הדרג המדיני".

אלוף פיקוד הדרום טל רוסו אמר בהתייחס להסלמה הנוכחית כי "בסך הכל היה סבב מוצלח. נכון שמתמקדים בכיפת ברזל, אבל בסך הכל כיפת ברזל נותנת אפשרות להתמקד בפן ההתקפי, לעבוד בצורה יעילה. אנחנו מכינים את כל האופציות והתרחישים להמשך".

"יש להביע הערכה כלפי העורף"

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ התייחס אף הוא להבנות שהושגו לכאורה עם הפלגים הפלסטינים והבהיר כי צה"ל השתמש "בפרומיל מהכוח". בשיחה עם מתגייסים חדשים לחטיבת כפיר בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר ציין גנץ כי "אנחנו עושים את כל המאמצים לפגוע רק במי שצריך", אך הוסיף כי לעיתים התוצאה היא הריגת בלתי מעורבים, "זו התוצאה כשארגוני המחבלים פועלים במכוון בתוך סביבה אזרחית". עוד אמר גנץ כי "אנחנו עושים את זה בגלל המחויבות שלנו להגן על האזרחים שלנו". לדבריו, "יש להביע הערכה כלפי העורף, הציבור משתף פעולה ומפגין חוסן. אנו עוקבים אחר התהליך שמתרחש וזה לא נגמר עד שזה לא נגמר. שקט ייענה בשקט ואש תענה באש".

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
דיווח: "הושגה הפסקת אש"; גנץ: "שקט ייענה בשקט"
מצרים: "הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לארגונים בעזה"
ב-72 שעות: כ-200 שיגורי רקטות ו-23 פלסטינים הרוגים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully