וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לארגונים בעזה"

ניר יהב

13.3.2012 / 7:40

גורם מצרי בכיר דיווח כי רגיעה בין ישראל לארגונים ברצועת עזה נכנסה לתוקפה הלילה, בתיווך מצרים. על אף הדיווח, קסאם נורה הבוקר לעבר שטח ישראל וכן בוצע ירי במהלך הלילה

גורם בטחון מצרי בכיר דיווח אמש (שני) לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הושג הסכם הפסקת אש בין הארגונים הפלסטיניים בעזה לבין ישראל, בתיווכה של מצרים. ההסכם, הכולל בין היתר התחייבות מצד ישראל שלא לחסל גורמים נוספים ברצועה, אמור היה להכנס לתוקפו בשעה 01:00. גורם רשמי בחמאס אישר ל-BBC כי אכן הושגה הסכמה בין הצדדים, יחד עם זאת גורמים אחרים ברצועה או בישראל טרם הגיבו לדיווח.

על אף הדיווח המצרי על כך שהושגה הפסקת אש, רקטת קסאם נורתה הבוקר סמוך לשעה 8:00 והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. כמו כן, רקטת קסאם ופצצת מרגמה נורו הלילה, סמוך לשעה 3:00. פצצת המרגמה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב ולא גרמה לנפגעים או לנזק, ואילו רקטת הקסאם התפוצצה בשטחי הרשות הפלסטינית.

הלימודים עדיין לא יתקיימו היום ברוב היישובים שנמצאים בטווח שבין 7 קילומטרים ל-40 קילומטרים מגבול הרצועה, בהם: באר שבע, אשקלון, אשדוד, אופקים וקריית מלאכי. גם בגן יבנה יושבתו הלימודים, חוץ מלימודיהם של תלמידי י"ב הנערכים לבחינות הבגרות, והם ילמדו בחדרים ממוגנים.

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
טיבי: "עזה תישאר חזקה"; ח"כים בימין: "להדיחו"
ב-72 שעות: כ-200 שיגורי רקטות ו-23 פלסטינים הרוגים
ההסלמה בדרום: עזה רותחת, חמאס רוצה הפסקת אש

הדיווח מצטרף לאמירתו של שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עות'מאן, אשר העריך אמש כי תושג רגיעה בין ישראל לעזה "תוך 48 שעות, לכל היותר", כך דיווחה סוכנות הידיעות "מען". עות'מן ציין כי על אף שישראל מסרבת להפסיק את התקיפות בעזה, "העניינים סבוכים, אך מצרים פועלת להגיע להפסקת האש בין הצדדים ב-48 השעות הקרובות".

עות'מאן הכחיש טענות לפיהן מצרים פועלת להפסקת אש, כשבתמורה לכך היא מציעה לחמאס אספקת דלק לרצועת עזה. לדבריו, צוות מטעם מדינתו שוהה כעת ברצועה ופועל על מנת לפתור את בעיית הדלק. "למצרים חשוב להגן על העם הפלסטיני ללא שום קשר לדלק או לחשמל", אמר עות'מאן.

אתמול נפלו בשטח ישראל 41 רקטות, מתוכן 23 יורטו באמצעות סוללות מערכת "כיפת ברזל". חיל האוויר תקף אתמול תשעה יעדים ברצועת עזה, בהם שישה מחסנים לייצור אמצעי לחימה, וסיכל שלוש חוליות שניסו לירות רקטות לעבר ישראל. בתקיפה האחרונה שאירעה אמש נהרגו שני פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, "פלוגות אל-קודס".

באם אכן תכנס הרגיעה לתוקפה, הדבר ישים קץ להסלמה בין ישראל לארגונים ברצועת עזה בארבעת הימים האחרונים, שהחלה בעקבות חיסולם של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי, וגורם נוסף בארגון. מאז שישי האחרון נפלו בשטח ישראל 153 רקטות, בעוד 25 פלסטינים, רובם פעילים במערך ירי הרקטות ברצועה, נהרגו כתוצאה מתקיפות חיל האוויר באזור.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully