וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "עזה תישאר חזקה"; ח"כים בימין: "להדיחו"

פנחס וולף

12.3.2012 / 16:56

חבר הכנסת כתב בעמוד הפייסבוק שלו גם ש"חיי ישראלים ופלסטינים מעל לכל", אבל בליכוד מיהרו לפנות ליועץ המשפטי בבקשה שיפתח בחקירה, ואף להגיש הצעת חוק שתרחיקו מהכנסת

"עזה חזקה, ותחזיק מעמד" – כך כתב היום (שני) ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בעמוד הפייסבוק שלו, בהתבטאות אודות סבב האלימות בעזה. יצוין כי מיד לאחר מכן כתב טיבי: "אני מאחל הצלחה למאמצים להביא להפסקת אש, כי חיי אדם פלסטינים וישראלים מעל לכל. די!". למרות שהבהיר את כוונתו, דבריו זכו מיד לתגובות חריפות מהימין. ח"כ דני דנון (ליכוד) פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה להדיח את טיבי מהכנסת. "תמיכתו בטרור בעזה חצה כל קו אדום אפשרי", אמר. "טיבי הוא טרוריסט בתחפושת של חבר כנסת. במדינה אחרת הוא כבר היה יושב מאחורי סורג ובריח עד סוף ימיו. מיליון אזרחי ישראל חיים תחת אש של טרוריסטים קיצוניים ברצועת עזה וטיבי בוחר לשבח את פעולות המחבלים- כל הקווים האדומים נחצו".

חבר הכנסת אחמד טיבי בוועדת הכספים, דצמבר 2010. עומר מירון
יורחק מהכנסת? טיבי/עומר מירון

לדברי דנון, "אסור לנו לשתוק יותר לתא הטרור שמתפתח בכנסת ישראל. על השב"כ לבדוק את כל פעולותיו של טיבי, ועליו להיות מורחק מכל מידע מסווג בכנסת בשלב הראשון, ולאחר מכן להיות מודח על רקע תמיכה במאבק מזויין נגד מדינת ישראל. דבריו של טיבי מקבלים תהודה רחבה בעולם הערבי ומעודדים את פעילי הטרור בעזה להמשיך ולשגר טילים על יישובי הדרום".

נתניהו: "דברי טיבי חמורים"

דנון הזכיר את הדברים גם בישיבת סיעת הליכוד שנערכה היום, ובתגובה אמר לו ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ההזדהות של טיבי עם עזה, גם אם במרומז, זה דבר חמור, ואפילו חמור מאוד". לאחר ישיבת הסיעה, ראש הממשלה אף ביקש מדנון להראות לו את הסטטוס בדף הפייסבוק של טיבי ואת התרגום שלו בעברית.

בעקבות דברי טיבי הגישה ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) הצעת חוק הקובעת מנגנון שיפסיק את חברותו של חבר כנסת שתומך במאבק מזויין של מדינת אויב או ארגון טרור. "הח"כים מהמפלגות הערביות שוברים שיאים פעם אחר פעם בכנסת הנוכחית", היא הסבירה. "כאשר הסנקציה המרכזית המאיימת עליהם היא השעיה זמנית מהכנסת, לא פלא שהם ממשיכים לערער על זכות הקיום וההגנה של מדינת ישראל מכיסאותיהם בכנסת. חייבים להבהיר שמי שנאמנותו היא לארגון טרור הפועל נגד ישראל לא יכול לשבת בקרב מקבלי ההחלטות במדינה".

דוברו של טיבי, אחמד מוהנא, מסר בתגובה כי "סבב ההסלמה האחרון היה ביוזמת ישראל, שחיסלה מהאוויר עד כה 21 בני אדם חלקם ילדים ולמרות זאת אנחנו מאחלים להפסקת אש שתעצור את ההתדרדרות, הן של החיסולים והן של הטילים על הדרום. למרות שמי שהתחיל בחיסולים ידע מה תהיה התגובה, לבנו עם אמו של הילד נאיף קרמוט, בן ה-14 שנהרג מההפצצות, ואנחנו שבים ואומרים - אין סימטריה בין כובש ונכבש".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
ב-72 שעות: כ-200 שיגורי רקטות ו-23 פלסטינים הרוגים
רקטה פגעה במבנים באזור גדרה; פגיעה גם ברחוב באשדוד
דעה: ישראל צריכה לחתור להפסקת אש - כשהישגיה עוד בידיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully