וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש? עוד לא: אין פריצת דרך במגעים בקהיר

ניר יהב

11.3.2012 / 21:27

נציגי חמאס עומדים מול ההנהגה המצרית על השגת מתווה להפסקת אש, אבל עד כה לא מסתמן פתרון. הניה קרא לשים קץ לתוקפנות הישראלית, הפלסטינים קוראים גם לאו"ם להתערב

מערכת וואלה!

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, שלומי גבאי, דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

הפסקת האש עוד לא כאן – אבל היא אולי בדרך. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, ובכיר הארגון ברצועת העזה מחמוד א-זהאר ממשיכים לנהל הערב (ראשון) בקהיר מגעים עם ההנהגה המצרית על מנת למצוא פתרון שיביא להרגעת סבב האלימות הנוכחי, בין ישראל לארגוני הטרור בעזה. על אף השמועות בעזה, לפיהן הפסקת האש תיכנס לתוקפה כבר הערב בשעה 22:00, עד כה לא הושגה פריצת דרך.

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה מנהל אף הוא מגעים טלפונים עם בכירים במצרים כדי לשים קץ "למדיניות התוקפנית של ישראל", כלשונו. הניה האשים את החיסולים הישראלים כמי ש"מפוצצים את הפסקת האש בכל פעם מחדש". עוד אמר כי משיחות שקיים עם ראשי הפלגים החמושים בעזה עולה כי עמדתם "חיובית". הניה הוסיף כי מצרים "עובדת מסביב לשעון" כדי להפסיק את המתקפות הישראליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"על מועצת הביטחון להתערב"

אלא שלמרות המחמאות למצרים מצדו של הניה, נדמה כי קולות אחרים בחמאס דווקא אינם מרוצים מהתפקיד שהיא ממלאת בסבב האלימות הנוכחי. דובר הארגון ברצועה, פאוזי ברהום, האשים הערב את מצרים בכך שהיא אינה עושה די כדי להפסיק את המתקפות הישראליות על עזה. "לא הגיוני שעזה טובעת בדם ואפלה, ועד עתה לא התקבלו החלטות מכריעות בדרגים הרשמיים והבכירים במצרים כלפי מה שקורה. על מצרים חלה חובה למהר ולסייע לעזה ולהציל אותה מהמתקפות. זה המינימום הנדרש ממצרים ומשאר מדינות ערב".

בתוך כך, הליגה הערבית גינתה בתוקף את המתקפות הישראליות על עזה וקראה למועצת הביטחון של האו"ם לנקוט באמצעים כדי להפסיק את "ההסתערות הישראלית העיוורת על עזה", כלשונה, ולהגן על העם הפלסטיני. מוקדם יותר שוחח יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, ודן עמו בהסלמה בעזה ובדרכים לבלום את האלימות.

במהלך היום התבטאו גורמים בכירים מצרים, ביניהם שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, באמרם כי מצרים משקיעה מאמצים רבים כדי להשיב את הרגיעה לרצועת עזה. השגריר, יאסר עות'מאן, האשים את ישראל בהפרת הפסקת האש ואמר כי מצרים פועלת לבסס את הרגיעה מחדש. גורם מצרי בכיר אחר צוטט באמרו כי ב-48 השעות הקרובות תושג ודאי הפסקת אש חדשה.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
צה”ל: סוללה רביעית של ”כיפת ברזל” תיפרש בתוך שבועות
ההורים בדרום נותרו עם הילדים: ”פשוט מתסכל”
לא ממהרים לרגיעה: כיפת ברזל שינתה את החוקים
צפו בכיפת ברזל מיירטת רקטה - מהשיגור עד הפגיעה


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully