וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים במגעים לרגיעה בדרום תוך 48 שעות

ניר יהב

11.3.2012 / 12:20

אתר המזוהה עם חמאס מדווח מפי בכיר מצרי על מגעים עם הפלגים הפלסטינים ועם ישראל כדי למנוע מלחמה בעזה. ראשי הפלגים שוחחו עם אבו מאזן: "מעוניינים לשמור על הפסקת האש"

מצרים מנהלת מגעים עם הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה ועם ישראל, במטרה להכריז על חידוש הרגיעה במהלך 48 השעות הקרובות – כך דיווח הבוקר (ראשון) אתר "א-ריסאלה", המזוהה עם חמאס, מפי גורם מצרי בכיר. לדברי הגורם, מאז שהחלה ההסלמה ברצועת עזה ביום שישי אחר הצהריים, קיימה מצרים מגעים עם גורמים "מקומיים, ערבים ובינלאומיים" כדי למנוע מלחמה חדשה בעזה ולהפסיק את "המתקפות הישראליות נגד פלסטינים".

"המאמצים המצרים עדיין נמשכים", הוסיף הגורם. "מטרתנו היא לבסס מחדש את הרגיעה ולהפסיק את ההסלמה והירי משני הצדדים, הן מצד הפלגים הפלסטינים בעזה והן מצד צה"ל. מצרים תומכת תמיכה מלאה בפלגי ההתנגדות הפלסטינים ובזכותם להגיב על פשעי הכיבוש". הגורם אמר עוד כי ארצו עומדת לצד תושבי עזה ו"פועלת תמיד להקל עליהם את המצור המוטל עליהם".

מאמצים נוספים להביא לרגיעה נעשו גם מצד יו"ר הרשות אבו מאזן. יו"ר הרשות הפלסטינית שוחח בטלפון עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ועם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, רמדאן שלח. בהודעה מטעם לשכת אבו מאזן נמסר כי הן משעל והן שלח אמרו כי הם מעוניינים לשמור על הפסקת האש ברצועה "כדי לא לתת לישראל תירוץ להמשיך במתקפותיה בעזה וכדי להימנע מהרג נוסף". בנוסף שוחח אבו מאזן עם מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, בכירים מצרים, בכירים בקוורטט ובאיחוד האירופי, וקרא להם להתערב כדי להפסיק את המתקפות הישראליות על עזה.

בתוך כך, שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עות'מאן, אישר היום בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ארצו פועלת להרגעת האלימות ולהשבת הרגיעה. "זה לא קל. אנו רוצים להפסיק את המתקפות במהירות האפשרית כדי שלא תהיה הסלמה נוספת", אמר. הוא הוסיף כי אין שום סיבה למתקפות הישראליות על עזה. "זו הפרה של הרגיעה בין הצדדים. אין שום סיבה לכך", ציין. "טענותיה של ישראל שסיכלה פיגוע עתידי בגבול ישראל-מצרים הן ניסיון לתרץ את המתקפה על עזה. מצרים שולטת לגמרי בסיני".

מאז שהחלה ההסלמה ביום שישי בערב, נהרגו 18 פלסטינים בתקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה, מתוכם 16 חמושים, וילד בן 13. הפלגים הפלסטינים ירו מאז יום שישי בתגובה עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully