וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לאסד: הפגנות ענק גם בדמשק, 37 נהרגו ברחבי סוריה

ניר יהב

9.3.2012 / 15:06

מפגינים רבים נאספו בכיכר מידאן שבבירה, במחאה על הדיכוי האלים של הנשיא הסורי את המהומות נגדו. 37 בני אדם נהרגו עד כה היום מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה

ההפגנות נגד המשטר הסורי מגיעות ללב דמשק: לאחר תפילות יום השישי התקיימה היום (שישי) הפגנה גדולה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד בכיכר מידאן שבלב הבירה הסורית. כוחות הביטחון התפרשו בכוחות מתוגברים ברחבי דמשק, לאחר שגם במהלך הלילה אירעו הפגנות בכמה מוקדים בדמשק. בימים האחרונים הולכים ומתרבים הדיווחים על הפגנות בבירה, והתחזקות ההתנגדות לנשיא אסד בעיר. האופוזיציה הסורית דיווחה במקביל כי עד כה נהרגו ברחבי סוריה 37 בני אדם מאש כוחות הביטחון.

הפגנה נגד שלטון אסד מחוץ לשגרירות סוריה בלונדון, 18 בפברואר 2012. בשאר אסד, רויטרס
מתהדק החבל סביב צווארו. מפגין קורע כרזה עם דיוקנו של אסד/רויטרס, בשאר אסד

האופוזיציה הסורית דיווחה כי טנקים של צבא סוריה הפגיזו הבוקר את השכונות זייתון ורפאעי שבחומס וכי במקום נמצאים כוחות צבא רבים. במקביל דיווחו גורמי אופוזיציה כי באזור קטייפה שבפרברי דמשק אירע הבוקר פיצוץ אדיר שבעקבותיו נשמעו קולות ירי. האופוזיציה אף דיווחה כי צבא סוריה פשט עם טנקים על הכפרים נאג'יה וג'דראיא שבמחוז אידליב בסמוך לגבול עם טורקיה. "הצבא ירה ללא הבחנה כדי למנוע מתושבי הכפר לצאת להפגין", הוסיפו גורמי אופוזיציה.

בתוך כך, סגנית מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, ולרי איימוס, אמרה היום כי הממשלה הסורית הסכימה לערוך בדיקה משותפת עם האו"ם "בהיקף מוגבל", של האזורים מוכי האלימות. במסיבת עיתונאים שקיימה בטורקיה אמרה איימוס כי ביקשה ממשלת סוריה להעניק סיוע הומניטרי "ללא הפרעה" לאזרחים באזורים שנפגעו מהמהומות, אך סוריה ביקשה עוד זמן.

אחרי חומס, באידליב חוששים שהם הבאים בתור

לפי הדיווחים, הצבא הסורי מפגיז ללא הרף מאז שעות הבוקר המוקדמות כפרים ועיירות במחוז אידליב, ביניהן העיירה אל-בארה. האופוזיציה דיווחה כי חמישה בני אדם נהרגו במהלך פשיטה על צבא סוריה על העיירה עין לארוז שבמחוז אידליב. ביתר חלקי המחוז מתנהלים עימותים קשים בין הצבא לבין הצבא הסורי החופשי. עימותים דומים מתנהלים גם בסביבות חומס. לפי הדיווח, צבא סוריה מפגיז את אזור חולא שבפרברי חומס ויורה לכל עבר במקום.

בזמן שצבא סוריה ממשיך לכתוש את השכונות בחומס ולהרוג תושבים רבים, נערכים תושבי מחוז אידליב למתקפה דומה לזו שהייתה בשכונת באבא עמרו שבחומס. פעילי אופוזיציה באידליב דיווחו הבוקר כי צבא סוריה ממשיך לתגבר את כוחותיו, בעיקר בסמוך לעיר וסמוך לעיירה ג'בל זאוויה. עוד העריכו כי הצבא נערך לפשיטה על המחוז, כדי להכניע את חיילי הצבא הסורי החופשי הרבים הנמצאים בו.

"צבא סוריה הכפוף לנשיא בשאר אסד קרא לחיילי הצבא הסורי החופשי באמצעות מנהיגים מקומיים ובאמצעות הרמקולים במסגדים שימסרו את כלי נשקם בחזרה", אמרו גורמים באידליב. לדבריהם, קיים בקרב התושבים חשש גדול לפיו צבא סוריה עומד לפשוט על העיר ולבצע מעשי טבח: "תושבים רבים נמלטו מבתיהם בכפרים בג'בל זאויה ובאידליב".

בסוף השבוע צפוי לבוא לדמשק קופי אנאן, השליח המיוחד של האו"ם ושל הליגה הערבית, שינסה לשכנע את בכירי המשטר הסורי לעצור את מעשי הרצח, ולאפשר לצלב האדום ולסהר האדום להמשיך בפינוי הפצועים.

עוד על הטבח בסוריה
אחרי חומס: חשש שאידליב תהיה מוקד הטבח הבא
אסד מחריב את שארית חומס; האו”ם יביא מזון לפליטים
סוריה: מורדים חטפו קצין בכיר, הרוגים בלב דמשק

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully