וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חומס: חשש שאידליב תהיה מוקד הטבח הבא

ניר יהב

9.3.2012 / 11:40

פעילי אופוזיציה העריכו כי הצבא נערך לפשיטה על המחוז. גורמים בעיר מדווחים כי הצבא קרא לעריקים ולמורדים למסור את נשקם. בסוף השבוע יבוא לסוריה השליח המיוחד קופי אנאן

בזמן שצבא סוריה ממשיך לכתוש את השכונות בחומס ולהרוג תושבים רבים, נערכים תושבי מחוז אידליב למתקפה דומה לזו שהייתה בשכונת באבא עמרו שבחומס. פעילי אופוזיציה באידליב דיווחו הבוקר (שישי) כי צבא סוריה ממשיך לתגבר את כוחותיו, בעיקר בסמוך לעיר אידליב וסמוך לעיירה ג'בל זאוויה. עוד העריכו כי הצבא נערך לפשיטה על המחוז, כדי להכניע את חיילי הצבא הסורי החופשי הרבים הנמצאים בו.

"צבא סוריה הכפוף לנשיא בשאר אסד קרא לחיילי הצבא הסורי החופשי באמצעות מנהיגים מקומיים ובאמצעות הרמקולים במסגדים שימסרו את כלי נשקם בחזרה", אמרו גורמים באידליב. לדבריהם, קיים בקרב התושבים חשש גדול לפיו צבא סוריה עומד לפשוט על אידליב ולבצע מעשי טבח: "תושבים רבים נמלטו מבתיהם בכפרים בג'בל זאויה ובאידליב".

בסוף השבוע צפוי לבוא לדמשק קופי אנאן, השליח המיוחד של האו"ם ושל הליגה הערבית, שינסה לשכנע את בכירי המשטר הסורי לעצור את מעשי הרצח, ולאפשר לצלב האדום ולסהר האדום להמשיך בפינוי הפצועים.

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן. קהיר, מרץ 2013. רויטרס
מגיע לסוריה ברקע דיווחים על המשך מעשי הרצח/רויטרס

אתמול נהרגו ברחבי סוריה 68 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים, רובם בחומס. לפי הדיווחים, בשכונותיה של חומס נשמעו אתמול קולות כבדים של ירי. גם הבוקר דיווחה האופוזיציה בסוריה על ירי כבד שביצע צבא סוריה בחומס. לפי הדיווח, בירי שבוצע בשכונת עשירה שבחומס נהרג אזרח סורי ונפצעו כמה נוספים. עוד דווח כי צבא סוריה פושט עם טנקים על כפר נאג'יה שסמוך לגבול עם טורקיה.

האו"ם מגבש תכנית סיוע למיליון וחצי סורים

אתמול סיימה ואלרי איימוס, נציבת האו"ם לעניינים הומינטריים, את ביקורה בסוריה, והמשיכה למחנות הפליטים בטורקיה. במטה הסוכנות בז'נבה כבר מתגבשת תכנית לסיוע לכמיליון סורים וחצי שנפגעו במלחמת האזרחים בסוריה בשנה האחרונה.

התכנית, שאמורה להתפרש על פני 90 יום, נועדה לספק את צרכיהם הבסיסיים של מי שנעקרו מבתיהם ושל הפצועים בהפצצות. עלות המיזם נאמדת ביותר ממאה מיליון דולרים, ותמומן מכספי תרומות. גם השגריר הסורי במטה סוכנות הסיוע, פייסל חמאווי, נוטל חלק במגעים. בסוף השבוע אמורה להתפרסם הודעה רשמית שתודיע אם ומתי תצא לפועל התכנית, שטעונה את אישור ממשלת סוריה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully