וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוהות בלתי חוקיות בפקיסטן: אלמנותיו של בן לאדן

שלוש אלמנות של אוסמה בן לאדן מואשמות בכניסה לא חוקית לפקיסטן ועלולות להיכלא לחמש שנים. על פי דיווחים שונים מנהיג אל-קאעדה נשוי לשלוש נשים נוספות שעדיין לא אותרו

שר הפנים של פקיסטן, רחמן מליק, הודיע היום (חמישי) כי הוגשו כתבי אישום נגד אלמנותיו של אוסמה בן לאדן, שתיים מהן ממוצא סעודי ואחת ממוצא תימני, שעל פי החשד נכנסו לפקיסטן שלא כחוק יחד עם בעלן. הנשים, יחד עם כ-10 מילדיהם, נלקחו למעצר במאי אשתקד, לאחר שצוותים של הקומנדו האמריקאי פשטו על הבית שבו התגוררה המשפחה במשך כחמש שנים, בעיר אבוטבאד, וחיסלו את אבי המשפחה ומנהיג אל-קאעדה. לדברי שר הפנים, "רק המבוגרים הואשמו" והילדים חופשיים לחזור לארץ מולדתם, אם אמותיהם יסכימו לכך. לפי הערכות של מומחים למשפט הפקיסטני, העונש המרבי שייגזר על הנשים הוא חמש שנים מאסר.

לפי גנרל פקיסטני לשעבר, שאוקט קאדיר, שחקר את נשותיו של בן לאדן, היחסים בין הנשים היו רחוקים מאידיליה משפחתית. על פי קאדיר, בין הנשים, שחיו בצפיפות יחד עם עשרת ילדיהם וחמשת נכדיהם במתחם, שרר חוסר אמון רב. לדבריו, ריבים פרצו בין האשה הצעירה ביותר, מי שהוגדרה כ"אשתו המועדפת", לבין האישה המבוגרת ביותר שחיה בקומה נפרדת. בחקירה האשימה "האישה המועדפת" את יריבתה כי הסגירה את בעלה למודיעין האמריקאי.

מתחם באזור העיר אבוטאבד, פקיסטן, בו חוסל אוסמה בן לאדן, 2 במאי 2011. רויטרס
תככים ומזימות במתחם באבוטאבד/רויטרס

מאז החיסול: יחסים מתוחים בין ארה"ב לפקיסטן

לפני פחות מחודש הרסו הרשויות בפקיסטן את המתחם בו חי ונהרג מנהיג אל-קאעדה לשעבר וביוני אשתקד מונתה ועדת חקירה פקיסטנית לבדיקת הנסיבות סביב כניסתו של בן לאדן למדינה. ועדת החקירה מונתה גם כדי לענות את השאלה שהטרידה את מאוד ארצות הברית: כיצד לא אותר בן לאדן על ידי כוחות הביטחון הפקיסטנים. ועדת החקירה ביקשה שלא לגרש את הנשים עד שאלה לא יתוחקרו על ידם.

בשנים האחרונות חשדו בארצות הברית כי גורמים בגופי המודיעין הפקיסטניים משמשים כ"סוכנים כפולים", ולכן את חיסול בן לאדן ביצעו כוחות אמריקאים לבדם, והרשויות בפקיסטן יודעו על כך רק בדיעבד. מהלך זה, כמו גם התבטאויות של גורמים בכירים בארצות הברית לפיהם הם חוששים שפקיסטן "משחקת משחק כפול", הגבירו את חוסר האמון השורר בין המדינות. מערכת היחסים בין פקיסטן לארצות הברית אף החמירה לאחר התקפה של נאט"ו ומטוסי ארצות הברית בסוף נובמבר אשתקד על צפון מערב המדינה, אז נהרגו 24 חיילים פקיסטנים.

עוד כותרות לאחר חיסולו של בן לאדן:
בן לאדן לפני מותו: "תומך במהפכות בעולם הערבי"
משבר חריף: פקיסטן בוחנת שיתוף הפעולה עם נאט"ו
ד"ש מהקבר: בן לאדן בסרטון לכבוד עשור ל-9/11
נחשפו תמונות הרוגים מזירת החיסול של בן לאדן
באישון ליל: החלה הריסת ביתו של בן לאדן בפקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully