וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מלחמה עם אירן - לא בלתי נמנעת"

בראיון שנתן לרשת Fox News חזר נתניהו על עמדתו כי הדיפלומטיה לא צלחה עד כה, אולם ציין כי אירן עשויה לסגת מתוכניתה הגרעינית אם תבין כי יש כלפיה איום צבאי ממוקד

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, התראיין במהלך ביקורו בארצות הברית לרשת Fox News ואמר כי הוא "לא חושב שמלחמה עם אירן היא בלתי נמנעת". בראיון, ששודר אמש (רביעי), הזכיר נתניהו כי ב-2003 נסוגה אירן והקפיאה את תכניות הגרעין, לדבריו כיוון שחשבה "שיש מולה איום צבאי ממוקד". עם זאת, אמר נתניהו כי הסנקציות שמנסות מדינות העולם להפעיל על אירן הוכחו כלא יעילות וכי הזמן הולך ואוזל.

כשהמראיינת שאלה את ראש הממשלה האם יש לו ספק כי אירן מפתחת נשק גרעיני, הוא השיב כי אין לו כלל ספק: "מה את חושבת שהם עושים במתקני הגרעין כל הזמן? מפתחים גרעין למטרות רפואיות?" הוא הוסיף כי הוא סבור ש"אף אחד לא באמת מאמין שהם מתכוונים להשתמש בזה למשהו אחר".

על פי פרסום "מעריב" הבוקר, מקורות דיפלומטיים וגורמי מודיעין מספרים כי ארצות הברית הציעה לראש הממשלה "עסקת חבילה" במהלך ביקורו בוושינגטון, לפיה היא תספק לישראל את האמצעים הדרושים לתקיפה במתקנים הגרעיניים באירן, כגון פצצות חודרות בונקרים חדישות ומטוסי תדלוק המסוגלים לתדלק מטוסי קרב באוויר, אם זו תתחייב שלא לתקוף השנה, אלא רק בשנה הבאה, אחרי הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

אמש אמרו גורמים דיפלומטים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לסוכנות הידיעות AP כי על פי תצלומי לווין, אירן פועלת להסוות שרידי פעילות רדיואקטיבית באתר הגרעין בפרצ'ין, אליו אמרה כי תתיר לפקחי סבא"א להיכנס. על פי הגורמים, צוותים אירניים, שהשתמשו בכלים מכניים כבדים ובטרקטורים, ניסו למחוק שיירים של מנגנון הפעלה ניוטרוני, המשמש כדי להביא לביקוע גרעיני. דיפלומט שלישי אמר כי אין ביכולתו לאשר את הפרטים, אך ציין כי שימוש או ניסיון שימוש במנגנון שכזה באתר בפרצ'ין יכול להעיד אך ורק על רצון לייצר פצצה גרעינית – ולא שום דבר אחר.

"לא חושב שהגיוני שאדבר על מה אנחנו צריכים לעשות בסוריה"

כשנשאל נתניהו במהלך הראיון לגבי אפשרות של תקיפה והתערבות בנעשה בסוריה הוא השיב כי "קודם כל יש טבח בסוריה, עם זאת אמר נתניהו כי הוא לא חושב "שזה הגיוני עבורי שאני בתור ראש ממשלת ישראל אגיד לך מה אנחנו צריכים לעשות בסוריה. כי אני לא בטוח שאם אני אגיד את זה זה יעזור לאנשים שם שצריך לעזור להם". נתניהו התייחס גם לקשר שבין אירן לסוריה והזכיר כי חיזבאללה "מסייע לטבח במדינה" אבל ציין כי אם המשטר הסורי ישתנה וייפול זה לאו דווקא יעזור.

לפי סקר עיתון הארץ שפורסם היום, רוב של 58% בציבור סבור כי אם ארצות הברית לא תתקוף את מתקני הגרעין באירן, אסור לישראל לעשות זאת לבדה. מצד שני, רוב בציבור של 50% "סומך" על נתניהו ועל שר הביטחון, אהוד ברק בטיפול באירן.

עוד באותו נושא
מזכ"ל סבא"א תוקף: ”אירן לא עומדת בכל הבטחותיה”
נתניהו שב לישראל: "אנו יכולים להגן על עצמנו"
המעצמות: נחדש את המגעים עם אירן על הגרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully