וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי מתחנף לימין, ונלחם בשחיטה הכשרה - ובזרים

בניסיון נואש לזכות בקולות נוספים, נשיא צרפת פונה לימין. בהצהרה שאפילו הקיצונים הגדירו "סוריאליסטית", הוא אמר שיש לסמן בחנויות בשר שנשחט בשחיטה יהודית ומוסלמית

ניקולא סרקוזי יוצא למלחמה על קולות הימין הקיצוני לקראת הבחירות לנשיאות בחודש הבא. בעימות טלוויזיוני שנערך ביום שלישי בערוץ פראנס-2, אמר נשיא צרפת כי במדינה יש "יותר מדי זרים", וכי "ניכר שמדיניות האינטגרציה כבר מותשת". לדבריו, אם יבחר לכהונה נוספת, בכוונתו לצמצם בחצי את מספר המהגרים שבאים לצרפת.

צפו בסיקור של רשת CNN את ההתבטאות יוצאת הדופן

סרקוזי, בעצמו בן למשפחת מהגרים מהונגריה, אמר כי יש להגביל את הקצבאות הניתנות לזרים בצרפת ולמנוע מהם גישה לחלקים בביטוח הלאומי. דבריו מתלווים למהומה שנוצרה בשל הצעתו של ראש הממשלה, פרנסואה פיון, שאמר יום קודם לכן כי "חלף זמנה" של שחיטת הבשר היהודית והמוסלמית ("חלאל"). סרקוזי עצמו כבר הציע בעבר לסמן בבירור מוצרי בשר שנשחטו בשחיטה כשרה, ואמר כי "כל צרכן צריך לדעת באיזו דרך נשחט הבשר שהוא קונה משום שהצרכן עלול להתנגד לאכילתו".

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי במפגש עם רופאים בנורמנדי. רויטרס
יאלץ לחזור בו, או יקווה שהקיצונים יעניקו לו כמה אחוזים נוספים?/רויטרס

אפילו הקיצונים שרויים בהלם

הסוציאליסטים גינו בחריפות את דבריו של סרקוזי, ואמרו כי מדובר בהתבטאות "לא אחראית" שמבטאת "פוליטיקה גרועה". הבחירות לנשיאות צרפת יערכו בחודש הבא, ב-22 באפריל, והסקרים האחרונים מעניקים ליריבו של סרקוזי, פרנסואה הולנד הסוציאליסטי, פער של ארבעה אחוזים מולו בסיבוב הראשון ופער של כמעט 18 אחוזים בסיבוב השני. סרקוזי ינסה לגנוב קולות בסיבוב הראשון ממועמדת הימין הקיצוני, מארין לה פן, שטרם הצליחה לאסוף את 500 חתימות מראשי ערים הדרושות כדי להתמודד. אם תתמודד לבסוף, היא צפויה לקבל 16 אחוזים מהקולות בסיבוב הראשון ולגזול מסרקוזי נתח גדול מהקולות.

אפילו במפלגתה של לה פן, "החזית הלאומית", הופתעו מדבריו של סרקוזי. דובר המפלגה אמר כי שינוי כה גדול בעמדתו של סרקוזי הוא "סוריאליסטי לגמרי" ולדבריו, "לסרקוזי מעולם לא היה אומץ להתמודד חזיתית עם נושא ההגירה, משום שהוא ידע שיאשימו אותו בגזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully