וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב חייו: סרקוזי ינסה להיבחר שוב לנשיאות צרפת

קץ לספקולציות: הנשיא המכהן הודיע שיתמודד בבחירות בחודש אפריל. יריבו האפרורי פרנסואה הולנד זוכה ליתרון עצום על פניו, וגם אשת הימין הקיצוני, לה פן, גונבת ממנו קולות

למרות הדיווחים כי הוא עומד לפרוש בבושה מהמערכת הפוליטית בצרפת, ולהיות הנשיא הראשון זה שנים רבות שמכהן כהונה אחת בלבד, ניקולא סרקוזי הודיע אמש (רביעי) כי הוא מעמיד את עצמו לבחירה חוזרת בבחירות הקרובות לנשיאות המדינה.

בריאיון מיוחד לערוץ הטלוויזיה TF1, אותו קידם באמצעות חשבון טוויטר שפתח בצהריים, אמר הנשיא המכהן כי קיבל את ההחלטה בצורה "שקולה ולא אוטומטית". לדבריו, צרפת ואירופה ניצבות מול משבר כלכלי חמור ביותר. "אם לא אבקש מנדט חדש מהעם הצרפתי, תהיה זו מעילה בתפקידי". סרקוזי ניצל את הריאיון כדי לתקוף את יריביו, שמתרכזים, לטענתו, בקמפיין אישי נגדו במקום להציע לבוחרים מצע ייחודי.

נדמה שסרקוזי המתין עד הרגע האחרון כדי להכריז על התמודדותו. בימים האחרונים באה לפריז קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הנחשבת לאוהדת הראשית באירופה של סרקוזי מחוץ לארצו, שבה הפופולריות שלו נמצאת בשפל חסר תקדים זה זמן רב. הציבור איבד את האמון שהעניק לעורך הדין, שכבש בסערה את ארמון האליזה ב-2007, והבטיח לבוחריו גדולות ונצורות, והסתבך בשערוריות פוליטיות רבות ובמתיחות מול בריטניה.

בלי שטראוס-קאהן, מועמדותו של הולנד "נאנסה" על השמאל

הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות יתקיים ב-22 באפריל, ובינתיים, המועמד המוביל בסקרים הוא פרנסואה הולנד האלמוני והאפרורי מהמפלגה הסוציאליסטית, מועמדות שפרשנים אומרים ש"נאנסה" על מצביעי השמאל, בהיעדרו מהזירה הפוליטית של דומיניק שטראוס קאהן, לשעבר יו"ר קרן המטבע העולמית, שהסתבך בפרשת ההטרדות המיניות. לעומת סרקוזי, ששתק עד כה ואף צוטט כמי שאמר על עצמו ש"שייתכן שגמר את הקריירה", הולנד צובר עוד ועוד כוח בזכות יועצים שמקדמים אותו באגרסיביות. חרף טענות הפרשנים כי המצע שלו מקדם נקודות מעורפלות ואינו נושא בשורה אמיתית, וכי מעולם לא החזיק בתפקיד רשמי בעל משמעות.

מכוני הסקרים: לסרקוזי אין סיכוי מול פרנסואה הולנד

סרקוזי, העומד בראש מפלגת המרכז-ימין UMP - "האיחוד למען תנועה עממית" (, Union pour un Mouvement Populaire), התבטא בתקופה האחרונה נגד מהגרים ומיעוטים, בניסיון נואש לזכות בלבם של אנשי הימין, ולגזול קולות מהמפלגה הקיצונית "החזית הלאומית", המריצה את המועמדת מארין לה פן.

חרף הפופולריות הגואה שלה, לה פן, טרם הצליחה לאסוף 500 חתימות מראשי הערים, הדרושות לה כדי להתמודד בסיבוב הראשון, ואם היא לא תעמוד במשימה, היא תותיר את המערכה לסרקוזי והולנד. כך או כך, הסקרים מנבאים להולנד ניצחון ביתרון קל בשני הסיבובים. בחודש שעבר, זכה הולנד ליתרון של 20% בסקרי התמיכה על פני סרקוזי, ובשבוע שעבר ליתרון של 17%. במכון הסקרים איפסוס אמרו כי בהיסטוריה של צרפת מעולם לא הצליח מועמד לנשיאות לנצח יריב כה פופולרי.

עוד בנושא
מועמד השמאל נגד סרקוזי - פרנסואה הולנד
הנשיא הסתבך עם דיוויד קמרון: "צא לי מהאירו"
סרקוזי בלחץ: אשת הימין לה פן מזנקת בסקרים

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully