וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן על פרשת הולילנד: "עד המדינה הוא שקיבל שוחד"

גלעד גרוסמן

7.3.2012 / 12:10

זקן, שנאשמת שלקחה שוחד מיזמי פרויקט "הולילנד" אמרה כי היא מאמינה בחפותה וכי הצדק ייצא לאור. לטענתה, עד המדינה בפרשה הוא שקיבל שוחד מהמדינה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

"אני מאמינה בחפותי. הצדק ייצא לאור ויתברר שרק עד המדינה הוא שמקבל שוחד בפרהסיה מהמדינה", כך אמרה היום (רביעי) שולה זקן, בפתח דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע ל"פרשת הולילנד". זקן נאשמת שקיבלה שוחד, באמצעות עד המדינה, מהיזמים של הפרויקט.

בדיון הודיעה זקן כי היא כופרת בהאשמות נגדה וביקשה מבית המשפט להעניק לה אורכה כדי לבדוק את האפשרות לשכור את שירותיו של עורך דין, זאת למרות שלדבריה מצבה הכלכלי אינו מאפשר זאת. השופט הודיע שעליה למסור לבית המשפט תשובה תוך שבועיים האם מצאה עורך דין ובמידה ולא, ימונה לה עורך דין מהסנגוריה הציבורית.

משרד המשפטים פרסם לפני כחודש וחצי פרטים מתוך ההסכם שנחתם בין הפרקליטות לעד המדינה בפרשה שבה הואשם בין היתר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקבלת שוחד. בהודעה צוין כי "במהלך המחצית השנייה של שנת 2009, פנה עד המדינה המכונה ש.ד אל רשויות האכיפה באמצעות עורכי דינו והציע לחשוף בפני הרשויות את כל הידוע לו בנוגע להקמת פרויקט הולילנד ובדבר אירועים שנוגעים לחוות הזרע. זאת, במטרה לנהל הליכים אזרחיים מטעמו נגד מעורבים בפרשה".

עוד נאמר בהודעת משרד המשפטים כי "במסגרת זו נוהל משא ומתן ממושך עם באי-כוחו של העד במשך מספר שבועות, בראשות פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה, ראש אגף חקירות במשטרת ישראל וסמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין ברשות המסים. עד המדינה חשף פרטים על הפרשות, ולאחר שאלו נבדקו, נערך עמו 'הסכם עד המדינה', במתכונת דו-שלבית: תחילה חתם עד המדינה על ההסכם, ורק לאחר שנבדקו במשך מספר שבועות הדברים שמסר ונמצאו להם תימוכין חיצוניים ואימותים למיניהם, חתמה גם המדינה מצידה על ההסכם".

פרוייקט הולילנד בירושלים. עומר מירון
פרויקט הולילנד/עומר מירון

פרשת הולילנד איננה הפרשה הראשונה בה מעורבת זקן. בית משפט השלום בירושלים הרשיע לפני כשבועיים את זקן, מי שכונתה בעבר "האישה החזקה במדינה", בעבירה של הפרת אמונים, במסגרת פרשת רשות המסים. זקן הורשעה בכך שכאשר שימשה כמנהלת לשכתו של אהוד אולמרט בעת שכיהן כשר האוצר, נעתרה לבקשתו של אחיה, יורם קארשי, ומנעה פגישות בין אולמרט לראש רשות המסים דאז, ג'קי מצא. זאת, כדי ללחוץ על מצא למנות עובד ברשות לתפקיד בכיר, לבקשת קארשי.

השופט חיים לי-רן קבע בהכרעת הדין כי גירסתה של זקן, שהכחישה את כל האשמות נגדה "אינה 'מחזיקה מים' ורב הפרוץ בה על העומד". לדבריו, גירסתה של זקן אינה מתיישבת עם עדויותיהם של עדי התביעה ועם מה שנאמר בהאזנות סתר שביצעה המשטרה לאחיה. "ההסברים שביקשה לספק בעדותה בבית המשפט אינם מתיישבים, לעתים קרובות מדי, עם ההגיון הבריא והפשוט, במקרה הטוב, והם לוקים בהיתממות, או בחמור מכך, במקרה הפחות טוב".

עוד באותו נושא:
פרשת הולילנד: מחודש יולי - ארבעה דיונים בשבוע
פשרת השופט: עד המדינה ב"הולילנד" ייחשף בשמו
הפאזל הושלם: שלוש פרשות שחיתות בכתב אישום אחד
שולה זקן הורשעה בפרשת רשות המסים: "ההסברים שסיפקה לא הגיוניים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully