וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בחילופי ראש אגף הטכנולוגיה: "ישנם איומים רבים"

6.3.2012 / 9:25

הטקס מתקיים על רקע המתיחות במסדרונות המטה הכללי ובמשרד הביטחון עם פרסום דו"ח המבקר על "פרשת הרפז". אלוף קובי ברק יחליף בתפקיד ראש אט"ל את אלוף דן ביטון

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ברקע חילופי ההאשמות והסערה המתחוללת במסדרונות צה"ל ומשרד הביטחון לאחר הגשת טיוטת דו"ח מבקר המדינה על "פרשת הרפז", נערך הבוקר (שלישי) טקס חילופי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל במהלכו פינה את מקומו אלוף דן ביטון, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הנוכחי, לאלוף קובי ברק שיחליפו בתפקיד. הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ נשא דברים בטקס, בירך את השניים, הודה לביטון ואמר כי "אודה לך בשם צה"ל ומדינת ישראל, ואאחל לך שתצליח בדרכך". למפקד הנכנס אמר גנץ כי "המציאות באזורנו מעמידה איומים רבים. ניכרת ביתר שאת חשיבות האגף הלוגיסטי. אתה מקבל לידך חבורה נהדרת של מפקדים וחיילים, בטוח שתדע להוביל אותם".

חילופי תפקידים נוספים צפויים בשבוע הקרוב גם בפיקוד המרכז. הרמטכ"ל גנץ הודיע שלשום כי ביום ראשון הקרוב יסיים אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, את תפקידו וימסור את הפיקוד לתת אלוף ניצן אלון, שיועלה לדרגת אלוף. עם סיום תפקידו, עשוי מזרחי להתמודד על מספר תפקידים בצה"ל, בהם תפקיד סגן הרמטכ"ל והנספח הצבאי בוושינגטון. יחד עם זאת, המרוץ לתפקיד סגן הרמטכ"ל, עליו מתמודד אלוף גדי אייזנקוט, עשוי לקבל תפנית אם בממצאי דו"ח מבקר המדינה על פרשת הרפז יוטל כתם על אייזנקוט, שכרגע מוגדר כמועמד המוביל, שאלה שטרם ברורה בשלב זה.

אתמול נחשפו פרטים חדשים אודות פרשת הרפז מפי מקורביו של אלוף משנה ארז וינר שהיה עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ונחשב לאחד המעורבים המרכזיים בפרשה. לדברי המקורבים, מבקר המדינה אמר כי הדלפת "מסמך הרפז" הייתה נקודה חיובית בשלל האירועים בפרשה, שכן אם לא היה נעשה כן היה הופך "הפצע במטה הכללי למוגלה".

לקריאה נוספת על פרשת הרפז:
גרסת וינר לדו"ח: מה היה הקשר בין הרפז ללשכת ברק?
אשכנזי נגד ברק: אולי טעיתי, אך לא ברחתי משדה הקרב
"עוזרו של אשכנזי אסף חומר מכפיש על נילי פריאל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully