וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני: "אם אובמה ייבחר, אירן תשיג נשק גרעיני"

המועמד הרפובליקני לעג לנאום אובמה וטען כי "אינו משדר כי האופציה הצבאית על השולחן ובהישג יד". כנשיא, טען רומני, הוא יבהיר לאירן את הסכנה הנשקפת לה בפיתוח נשק גרעיני

"אם ברק אובמה ייבחר שוב לנשיאות ארצות הברית - אירן תשיג נשק גרעיני", אמר היום (שני) המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, מיט רומני. דבריו של המועמד, העשוי להתמודד מול הנשיא אובמה בבחירות הקרובות, נאמרו בעקבות נאומו המדובר של אובמה בוועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בנוכחותו של נשיא המדינה שמעון פרס.

"כפי שאני רואה את זה, המצב די פשוט", אמר רומני במהלך כנס בוחרים במדינת ג'ורג'יה, על פי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "אם ברק אובמה ייבחר בשנית, אירן תשיג נשק גרעיני – ובמקרה כזה העולם ישתנה".

רומני, אשר במהלך קמפיין הבחירות שלו לא היסס לתקוף את מדיניות החוץ של נשיא ארצות הברית המכהן, בחר עיתוי דרמטי להצהרותיו – ערב לפני ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדינה, שבמרכזו צפויה לעמוד המחלוקת בין נתניהו לאובמה בסוגיית הגרעין האירני. מדבריו של רומני, ניתן להסיק בקלות במי הוא מצדד. "אובמה לא משדר כי האופציה הצבאית על השולחן וכי היא בהישג ידינו", המשיך רומני להשתלח במדיניותו של אובמה. "מדובר בנשיא שנכשל בהצבת סנקציות משתקות נגד אירן – וזה לא מקובל על ארה"ב שלאירן יהיה נשק גרעיני".

"אני אבחן את האפשרות הצבאית"

אובמה זכה אמש לתשואות בוועידת איפא"ק, כאשר הצהיר כי לישראל יש זכות להגן על עצמה, וכן כי זהו אינטרס אמריקאי ראשון במעלה למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. רומני, לעומת זאת, גורס כי התבטאויותיו של אובמה לא מיושמות בשטח.

"אני אבחן את האפשרויות הצבאיות, אני אטיל סנקציות משתקות על אירן, ואני אבהיר לעם האירני את הסכנה הנשקפת להם אם יפתחו נשק גרעיני", אמר. על פי דיווח של עיתון ה"לוס אנג'לס טיימס", פנה רומני לילדים שנכחו בקהל בכנס הקהילתי, ואמר כי "אני לא ארשה שאירן או כל מדינה אחרת תאיים על הדור שלכם בשימוש בנשק גרעיני נגד ארה"ב". לאחר שסיים לתקוף את מדיניותו של אובמה, התפנה רומני להביע את דעתו גם בנושא סוריה, וציין כי לעת עתה הוא מתנגד ל"התערבות צבאית ישירה" מצד ארה"ב.

רומני, לשעבר מושל מדינת מסצ'וסטס, הינו בין המועמדים המובילים לראשות המפלגה הרפובליקנית בארה"ב. אמש ניצח רומני בהצבעה שנערכה במסגרת בחירות דמה בוועידת המפלגה במדינת וושינגטון הצפון-מערבית. זהו ניצחונו הרביעי של רומני ברציפות , לאחר שבחודש שעבר ניצח במדינת מיין, ובשבוע שעבר הוסיף ניצחון כפול באריזונה ובמישיגן, והשכיח מעט את רצף שלושת הניצחונות של יריבו ריק סנטורום בתחילת פברואר.

עוד על נאומו של אובמה הערב בוועידת איפא"ק:
דעה - ידיד ישראל: דברי אובמה על הגרעין האירני
פרס נועד עם אובמה: "הוא רציני בנוגע לאירן"
אובמה באיפא"ק: לישראל זכות להגן על עצמה בעצמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully