וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרבות מתקרבים לגולן: "15 נהרגו בקונייטרה"

חילופי האש שהחלו הבוקר במחוז קונייטרה ברמת הגולן הסורי, סמוך לגבול עם ישראל, גבו את חייהם של 15 חיילים סורים שהצטרפו לשורות המורדים. צה"ל תיגבר את כוחותיו באזור

הקרבות בסוריה מתקרבים לישראל: ארגון זכויות האדם הסורי דיווח היום (חמישי) כי שמונה חיילים בצבא סוריה ושבעה חיילים שערקו מצבא סוריה והצטרפו לשורות המורדים, נהרגו בעימותים שאירעו במחוז קונייטרה שברמת הגולן הסורי, בסמוך לגבול עם ישראל. לפי הדיווח, חילופי האש מתנהלים מאז שעות הבוקר בכפר ג'באתא אל-חשב הנמצא כשני קילומטרים מגדר הגבול עם ישראל. כתוצאה מהם נהרגו, כאמור, 15 החיילים, ובעקבותיהם תגבר צה"ל את כוחותיו באזור.

ארגון זכויות האדם הסורי דיווח במקביל כי במהלך היום נהרגו ברחבי סוריה 39 בני אדם, כש-17 מהם בלב בחומס. עדי ראייה דיווחו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 12 מתוכם "נרצחו בסכינים" על ידי אנשי המשטר. בנוסף דווח כי בשכונת באבא סבאע שבחומס "נרצחו שלושה אזרחים מאש צלפים, ביניהם גבר ורעייתו". אזרחים נוספים נהרגו גם במחוז חומס ובפרברי דמשק.

בימים האחרונים דווח כמה פעמים כי כוחות צבא סוריה, הצרים על שכונת באבא עמרו בחומס ומפגיזים אותה ברציפות מאז 4 בפברואר, החלו לרכז כוחות גדולים סביבה - והיום הם הצליחו להיכנס אליה קרקעית, בעוד המורדים נסוגים ממנה. במקביל, לפי הדיווחים, פסקה הפגזת השכונה מבחוץ. גורם ביטחוני סורי אישר את הדברים לסוכנות הידיעות הצרפתית, והוסיף כי הצבא השתלט לגמרי על השכונה.

צפו בתיעוד חובבים של הלחימה בחומס, השבוע:

זמן קצר לפני הודעת הצבא, הודיעה היום מחתרת המורדים, "הצבא הסורי החופשי", כי החליטה להוציא את כוחותיה מהשכונה כ"נסיגה טקטית", למען שלומם של כ-4,000 אזרחים שעדיין נותרו בה ומופגזים ללא הרף על ידי הצבא שמנסה לפגוע במורדים. במחתרת הסבירו כי גם כך לא נותרה בידי הלוחמים בשכונה תחמושת כדי להגן על האזרחים. "בעיר אין אוכל, אין תרופות, אין מים, אין חשמל ואין קווי תקשורת", נמסר בהודעה מטעם המחתרת. "צבא אסד הרס את רוב הבתים בשכונה, באמצעות טילים, מרגמות ומסוקים".

בינתיים, לוחמי המחתרת נגד שלטונו של בשאר אסד מתחילים להתמסד: המועצה הלאומית הסורית, מסגרת-הגג המאגדת תחתיה את כל ארגוני האופוזיציה הסוריים, הודיעה היום כי החליטה להקים מועצה צבאית שתסייע ל"צבא הסורי החופשי" וליתר ארגוני המחתרת הלוחמים נגד המשטר. במסיבת עיתונאים בפריז, אמר ראש המועצה הלאומית, בורהאן רליון, כי המועצה החדשה תסייע צבאית וטכנולוגית לכוחות, ותהיה מורכבת מאנשי צבא ואזרחים. "היא תתאם בין הכוחות הפוליטיים לבין הפעילות הצבאית", הסביר. "המועצה תהיה כמו משרד הביטחון של המועצה".

"זו לא היערכות למלחמה", הבהיר רליון. "יש מספר מדינות שהביעו נכונות לחמש את הלוחמים בשטח, וצריך לארגן את אספקת הנשק כדי שלא יגיע לגורמים בלתי רצויים. המועצה תדאג להעביר את הנשק באופן מסודר, ואנו לא רוצים לעודד אף מדינה לתת נשק באופן ישיר לכוחות החמושים בתוך סוריה, אלא שהדבר יתבצע דרכנו בלבד. אנו ממשיכים במהפכה עממית בלתי-אלימה, אולם משימת 'הצבא הסורי החופשי' היא גם משימה הגנתית, כדי למנוע מלחמת אזרחים". לדבריו, "אנו זקוקים לנשק על מנת שלא נגיע לשלב הזה".

כותרות נוספות על סוריה:
הצבא כבש השכונה הנצורה בחומס, המורדים נסוגו
דיווח: הפנטגון הכין תכנית מפורטת לתקיפה בסוריה
סוריה: נכשל ניסיון לכבוש השכונה המופגזת בחומס

לפניות לניר יהב: nir_yah@walla.com
לפניות לאמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully