וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישר מהכלא: בניזרי ביקר את הרב עובדיה יוסף

ניר יהב

1.3.2012 / 12:38

השר לשעבר ממפלגת ש"ס נסע מיד עם שחרורו למעונו של מנהיגה הרוחני של המפלגה בירושלים. ביציאתו מהכלא אמר כי תפרו לו תיק: "לא תודה למערכת המשפט שפעלה בי בנקמנות"

ספק 500

(צילום: קובי אליהו, טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

השר לשעבר ממפלגת ש"ס שלמה בניזרי השתחרר הבוקר (חמישי) מהכלא ומיד הגיע לבקר את מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, במעונו בירושלים. הרב בירך את בניזרי ואיחל לו כי "יזכה לשנים רבות, נעימות וטובות". הוא התקבל בבית בקריאות "ברוך הבא", ולמראה עשרות הצלמים שנכחו במקום נשמעו הצעקות: "צלמו, צלמו, זו החזרה בגדול".

בניזרי אמר עם צאתו מכלא מעשיהו כי "לא תודה למערכת המשפט מהזוטר ועד לעליון שלא נהגו בי בהגינות. פעלו בי בנקמנות. מערכת זו תפרה לי תיק". השר לשעבר השתחרר מוקדם מהמתוכנן לאור צפיפות בבתי הכלא ואמר עם צאתו: "אני נקי לחלוטין", ותקף את הרשות השופטת ואמר "איך אותו שופט אדמונד לוי שילש את עונשי? אני 'תג מחיר'?". בניזרי המשיך ותקף את הרשויות והוסיף כי "כיום מסתיימת אחת העוולות הקשות ביותר שנעשו במדינה. קולי לא נשמע. לא זכיתי להיות ברגותי שזכה לתמיכה של ח"כים מהשמאל ושל עמוס עוז".

בשנת 2009 ביקר הרב את בניזרי בכלא מעשיהו. הרב הגיע בליווי מועצת החכמים של התנועה, פעילי ש"ס וביו"ר המפלגה אלי ישי. בסביבת השר ישי אמרו אז כי חברי מועצת חכמי התורה בראשות הרב עובדיה יוסף ביקרו את בניזרי כדי לחזקו ולעודדו. "מועצת החכמים והרב הבינו כי הרב בניזרי ממשיך להגדיל תורה ולהאדירה גם בתוך כותלי הכלא וכבר מגיעים לשאול אותו שאלות. והוא הפך להיות כתובת לכל".

בניזרי השתחרר הבוקר מכלא מעשיהו, כחודש וחצי מוקדם יותר מתאריך שחרור המתוכנן, לאור הצפיפות בבתי הכלא. הוא הורשע באפריל 2008 בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט וקשירת קשר לביצוע פשע, בגינן נגזרו עליו תחילה 18 חודשי מאסר ובהמשך בית המשפט האריך את עונשו לארבע שנות מאסר.

בני משפחתו של בניזרי קיבלו את פניו מחוץ לכלא. יחד עם זאת, אף חבר כנסת מש"ס לא הגיע לכלא לקבל את פניו של בניזרי עם שחרורו. דוד בניזרי, אחיו של שלמה בניזרי, סיפר הבוקר שהוא שוחח עם אחיו לפני מספר ימים כשהיה סיכוי שיוחלט לשחררו. "הוא אמר שהוא די נרגש ושמח ומאמין שנכונו לו ימים טובים". לדבריו, בניזרי דואג למצבו של הנשיא לשעבר, משה קצב, המרצה את עונשו באותו בית כלא. "הוא קצת דואג לכל מה שקורה בכלא, לאנשים שהוא עוזב שם, אפילו כלפי הנשיא לשעבר משה קצב". "שמעתי קצת עגמימות", אמר האח לגבי רוח הדברים של שלמה בניזרי בכל הנוגע לקצב, "הוא יצטרך חיזוק יותר רציני, זו התחושה".

עוד באותו נושא

מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף מבקר בכלא מעשיהו
השר לשעבר בניזרי השתחרר מהכלא: "תפרו לי תיק"
בגלל צפיפות: שלמה בניזרי ישוחרר מחר מהכלא

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully