וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל צפיפות: שלמה בניזרי ישוחרר מחר מהכלא

גלעד גרוסמן

29.2.2012 / 20:00

לאחר שהורשע ב-2008 בעבירות של קבלת שוחד והפרת אמונים, ולאור החלטת שב"ס על שחרור מנהלי, ישוחרר בניזרי יחד עם 600 אסירים, בהם גם השוטר שחר מזרחי שהורשע בהריגה

600 אסירים צפויים להשתחרר מחר (חמישי) מכלל בתי הסוהר במדינה, בעקבות החלטת ועדת השחרורים לנוכח הצפיפות בבתי הסוהר, ובתוכם השר לשעבר, שלמה בניזרי אשר הורשע באפריל 2008 בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט וקשירת קשר לביצוע פשע, בגינן נגזרו עליו 18 חודשי מאסר. יחד איתו ישתחרר מחר השוטר שחר מזרחי, שנידון ל-30 חודשי מאסר לאחר שהורשע בהריגתו של גנב רכב, כשלאחרונה הוחלט על קיצור מאסרו.

בניזרי הורשע שקיבל מקבלן כוח האדם, משה סלע, כספים וטובות הנאה, בזמן שכיהן כשר העבודה והרווחה. בתמורה, העביר בניזרי לסלע מידע שיעזור לו בעסקיו. יחד עם בניזרי, הורשע בפרשה גם הרב ראובן אלבז, בתיווך לשוחד ובקשירת קשר לביצוע פשע.

את עונשו החל לרצות בניזרי בספטמבר 2009 לאחר שעירער לבית המשפט העליון - שהכפיל את עונשו. אז ליוו אותו מאות מתומכיו וכל חברי הכנסת מטעם מפלגתו, ש"ס, לכלא מעשיהו, שם חלק לאחרונה את תאו עם נשיא המדינה לשעבר, משה קצב.

לפני כחודש החליטה ועדת השחרורים בשב"ס על קיצור עונשו של בניזרי, בעקבותיה היה מיועד להשתחרר בעוד כחודש וחצי, אך בעקבות ההחלטה של שחרור מנהלי של 600 אסירים, נוכח תקן הכליאה החדש של השב"ס שיעמוד על 16,873 אסירים, לעומת 17,700 - ישוחרר גם השר לשעבר בניזרי מוקדם מהצפוי. על ההחלטה על תקן הכליאה החדש שמביא לשחרורו של בניזרי, אחראי ועדת הפנים של הכנסת, בראשה עומד חברו לשעבר של בניזרי במפלגת ש"ס, ח"כ אמנון כהן.

עורך דינו, אבי חימי, אמר כי הוא "מאושר על ההחלטה לשחרר את הרב בניזרי". עו"ד חיליק הוסיף כי "יש להעניק שחרור מנהלי לכלל האסירים בישראל, שכן ההחלטה על ביטולו הייתה שרירותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully