וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניזרי והרב עובדיה דנו בסיכוי לחנינה מהנשיא

מוטי לוי

4.10.2010 / 0:04

פחות משבוע לאחר שמנהיגה הרוחני של ש"ס ניסה לשכנע את הנשיא פרס להעניק חנינה לשר לשעבר שהורשע בקבלת שוחד, נפגש אתמול בניזרי עם הרב עובדיה יוסף כדי לבדוק מהם סיכוייו לצאת לחופשי. בנו של בניזרי: הוא רק קיבל ברכה

השר לשעבר והאסיר בהווה שלמה בניזרי נפגש אתמול בבוקר (ראשון) לאחר תפילת הבוקר עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. לפי עדויות של אנשים שנכחו במקום, השניים שוחחו ביניהם במשך כעשרים דקות, בארבע עיניים. גורמים בש"ס העריכו לאחר הפגישה כי בניזרי, הנמצא בימים אלה בחופשה מהכלא, ביקש לברר עם הרב יוסף כיצד מתקדמים המאמצים להשיג עבורו חנינה מנשיא המדינה שמעון פרס.

עם זאת, נתנאל בניזרי, בנו של שלמה בניזרי, הכחיש הערב כי נושא החנינה עלה בפגישה עם הרב יוסף וציין כי אביו הגיע למקום אך ורק כדי לקבל את ברכת הרב.

ביקורו של בניזרי התקיים לאחר שביום שלישי שעבר, בעיצומו של חג הסוכות, ביקר הנשיא פרס בסוכתו של הרב יוסף. בתום החלק הפומבי של הביקור, ביקש הרב יוסף מהנוכחים לצאת מהמקום ולשוחח עם הנשיא בארבע עיניים. השיחה בין השניים ארכה כעשרים דקות. לפי הערכות גורמים בש"ס, ניצל אז הרב עובדיה יוסף את ההזדמנות כדי לנסות ולשכנע את פרס להעניק חנינה לבניזרי. היום, כאמור, הגיע בניזרי כדי לבדוק מה היו תוצאות הפגישה.

כבר באוגוסט 2009 פנה יו"ר ש"ס אלי ישי אל הנשיא פרס בבקשה לחון את בניזרי. ישי כתב אז במכתב לנשיא כי "כאיש ציבור, כבן עדות המזרח, כשר הפנים וסגן רה"מ וכיו"ר תנועת ש"ס, אני מצטרף לבקשה זאת, לאחר שהגעתי למסקנה כי זו בקשה שאין מוצדקת ממנה. היענות זאת לא זו בלבד שהיא מתחייבת ומוצדקת, לפי כל מבחן, אלא אף תישא בכנפיה מזור לבניזרי ולמשפחתו, ובעיקר למעגל רחב של אזרחים".

באפריל 2008 הורשע בניזרי בקבלת שוחד ובהפרת אמונים. לאחר שערעורו נדחה, גזר עליו בית המשפט העליון ארבע שנות מאסר בפועל וקנס בגובה רבע מיליון שקלים. מאז ספטמבר 2009 מרצה בניזרי את עונשו בכלא מעשיהו.

עדכון ראשון: 22:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully