וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר בניזרי השתחרר מהכלא: "תפרו לי תיק"

ניר יהב

1.3.2012 / 8:15

כחודש וחצי מוקדם מהמתוכנן השתחרר חבר מפלגת ש"ס לשעבר שהורשע בעבירות של קבלת שוחד. תומכיו ומשפחתו קיבלו את פניו עם צאתו. בניזרי תקף הרשויות ואמר: "נהגו בי בנקמנות"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

"לא תודה למערכת המשפט מהזוטר ועד לעליון שלא נהגו בי בהגינות. פעלו בי בנקמנות. מערכת זו תפרה לי תיק", כך אמר הבוקר (חמישי) השר לשעבר ממפלגת ש"ס שלמה בניזרי עם שחרורו מהכלא. בניזרי השתחרר מוקדם מהמתוכנן לאור צפיפות בבתי הכלא ואמר עם צאתו: "אני נקי לחלוטין", ותקף את הרשות השופטת ואמר "איך אותו שופט אדמונד לוי שילש את עונשי? אני 'תג מחיר'?". בניזרי המשיך ותקף את הרשויות והוסיף כי "כיום מסתיימת אחת העוולות הקשות ביותר שנעשו במדינה. קולי לא נשמע. לא זכיתי להיות ברגותי שזכה לתמיכה של ח"כים מהשמאל ושל עמוס עוז". הוא תהה עם צאתו מהכלא מדוע בקשתו לחנינה לא זכתה להתייחסות ואמר: "למה פרס לא התייחס לבקשתי לחנינה? המדינה האמינה לעד מדינה שקרן".

בניזרי, השתחרר הבוקר מכלא מעשיהו כחודש וחצי מוקדם יותר. הוא הורשע באפריל 2008 בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט וקשירת קשר לביצוע פשע, בגינן נגזרו עליו תחילה 18 חודשי מאסר ובהמשך בית המשפט האריך את עונשו לארבע שנות מאסר. הוא היה אמור להשתחרר בעוד חודש וחצי וכאמור עונשו קוצר בשל העומס בבתי הכלא בארץ.

בניזרי משתחרר מהכלא, מרץ 2012. דרור עינב
"למה פרס לא התייחס לבקשתי לחנינה? המדינה האמינה לעד מדינה שקרן". בניזרי עם צאתו מהכלא, הבוקר/דרור עינב

בני משפחתו של בניזרי קיבלו את פניו מחוץ לכלא. יחד עם זאת, אף חבר כנסת מש"ס לא הגיא לכלא לקבל את פניו של בניזרי עם שחרורו.

דוד בניזרי, אחיו של שלמה בניזרי, סיפר הבוקר שהוא שוחח עם אחיו לפני מספר ימים כשהיה סיכוי שיוחלט לשחררו. "הוא אמר שהוא די נרגש ושמח ומאמין שנכונו לו ימים טובים". לדבריו, בניזרי דואג למצבו של הנשיא לשעבר, משה קצב, המרצה את עונשו באותו בית כלא. "הוא קצת דואג לכל מה שקורה בכלא, לאנשים שהוא עוזב שם, אפילו כלפי הנשיא לשעבר משה קצב". "שמעתי קצת עגמימות", אמר האח לגבי רוח הדברים של שלמה בניזרי בכל הנוגע לקצב, "הוא יצטרך חיזוק יותר רציני, זו התחושה".

"הוא דואג עכשיו למשה קצב"

"התחושות שמחות מצד אחד אבל קשות מצד שני כי מדובר באדם בעל שמונה ילדים, בעל משפחה, שנכנס לכלא על לא עוול בכפו", אמר הבוקר דוד חיון גיסו של בניזרי. לדבריו, בניזרי הורשע בגלל עדותו של עד המדינה, משה סלע, אותו כינה שופט בית המשפט המחוזי – "שקרן פתולוגי". "האם זה הגיוני ששופט בית משפט מחוזי אומר עליו שקרן פתולוגי והוא יוצא שקרן מעל 90% מהתיק ותיק כזה לא צריך להיגנז?", אמר חיון.

"בניזרי לא עבר עבירה, השופטים שהכניסו אותו לכלא עשו עבירה", אמר יצחק חקק, מתומכיו של בניזרי שהגיע גם הוא הבוקר לבית הכלא לתמוך בשר לשעבר.

את עונשו החל לרצות בניזרי בספטמבר 2009 לאחר שעירער לבית המשפט העליון - שהגדיל יותר מפי שתיים את עונשו. אז ליוו אותו מאות מתומכיו וכל חברי הכנסת מטעם מפלגתו, ש"ס, לכלא מעשיהו, שם חלק לאחרונה את תאו עם נשיא המדינה לשעבר, משה קצב.

ועדת השחרורים הודיעה אתמול כי ישוחררו היום 600 אסירים מכלל בתי הסוהר, זאת כאמור בשל העומס בבתי הכלא. הסיבה לשחרורי האסירים בעיתוי זה היא נוכח תקן הכליאה החדש של שב"ס שיעמוד על 16,873 אסירים, לעומת 17,700. על ההחלטה על התקן החדש שמביא לשחרורו של בניזרי, אחראית ועדת הפנים של הכנסת, בראשה עומד חברו לשעבר של בניזרי במפלגת ש"ס, ח"כ אמנון כהן.

עוד באותו נושא:
בגלל צפיפות: שלמה בניזרי ישוחרר מחר מהכלא
השב"ס ניכה שליש מעונשו של בניזרי: "אסיר למופת"
ה"חונך" המיועד של קצב בכלא: השר לשעבר בניזרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully