וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההסתה נגד ישראל: אדלשטיין יוצא לאירלנד

טל שלו

28.2.2012 / 9:09

גם במהלך אירועי "שבוע האפרטהייד" בקמפוסים ברחבי העולם, אירלנד מתבלטת כאחת המדינות העוינות ביותר כלפי ישראל. שר ההסברה יולי אדלשטיין יבקר במדינה על מנת להלחם בתופעה

בשבוע שעבר נערכה בדבלין שבאירלנד הקרנת הבכורה של הסרט ?מפת הדרכים לאפרטהייד?. מאות פעילים פרו-פלסטינים צפו במשך 90 דקות בסרט התיעודי, השוזר בין עדויות פלסטינים ותושבי דרום אפריקה לשעבר, ומשווה את מדיניות ישראל בשטחים למדיניות שהייתה נהוגה עד לפני 20 שנים בדרום אפריקה. במקביל, במסגרת אירועי ?שבוע האפרטהייד? באירלנד, מהמדינות העוינות לישראל בעולם, קיימו פעילים פרו-פלסטיניים הרצאות, מיצגים, ודיונים בנושא הכיבוש. קריאות הדה-לגיטימציה לישראל באירלנד, כמו גם ריבוי האירועים האלימים על רקע אנטישמי במדינה, יעמדו במרכז ביקורו של שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, שייפגש בימים הקרובים עם שר החוץ, ההגנה והמשפטים של אירלנד במטרה להילחם בתופעה.

מייקל היגינס, נשיא אירלנד הנבחר עם אישתו, אוקטובר 2011. AP, AP
יצא בעבר נגד הכרה בחמאס כארגון טרור. נשיא אירלנד, מייקל היגינס/AP, AP

לא רק הרחוב האירי עוין כלפי ישראל; נשיא אירלנד, מייקל היגינס, כינה לא פעם את גדר ההפרדה "חומת אפרטהייד", וקרא להחרים את ישראל על רקע מדיניותה בגדה המערבית וברצועת עזה. אירלנד נחשבת בעיני רבים לאחת המדינות העוינות ביותר כלפי ישראל באירופה ובעולם בכלל, היא מהווה כר פורה לפעילותם של ארגונים המקדמים חרם על ישראל, ומחזיקה במדיניות רשמית התומכת בפלסטינים באופן עקבי. חנויות המוכרות סחורה ישראלית, כמו גם הופעות של אמנים ומרצים ישראלים, זוכות דרך קבע להתנגדות ומחאה מקומית. אפילו בטקס יום השואה הבינלאומי הרשמי שצוין במדינה בחודש שעבר, לא הוזמן נציג רשמי מטעם ישראל להשתתף באירועים.

הנשיא היגינס, שנבחר אך בשנה שעברה, שימש בעבר כיושב ראש אגודת הידידות הפלסטינית בפרלמנט ויצא נגד הכרה בחמאס כארגון טרור. עם זאת, בחודשים האחרונים ניכרו ניצנים של התקרבות בין ישראל לאירלנד, כאשר באחרונה התקיימו ביקורים הדדיים של בכירים בשתי המדינות. יו"ר הכנסת רובי ריבלין ביקר באירלנד, ונאלץ להיכנס לבניין הפרלמנט מכניסה צדדית עקב הפגנות אנשי קואליציית ה- BDS, המקדמת חרמות תרבותיים, אקדמיים, כלכליים ונוספים על ישראל במחאה על הכיבוש. על אף התקרית, ביקורו של ריבלין, שהוגדר במשרד החוץ כ-?היסטורי?, הוביל לביקור גומלין של שר החוץ האירי בישראל בחודש שעבר.

ישראל במלחמת הסברה

המסע של ישראל נגד שבוע האפרטהייד מתמקד לא רק באירלנד; החודש מציינים הארגונים הפרו פלסטינים בקמפוסים השונים ברחבי העולם - אירופה, ארצות הברית, קנדה ודרום אפריקה, את שבוע האפרטהייד - הכולל הרצאות, הפגנות ומיצגים אנטי ישראליים, כחלק מפעילות ארגונים פרו פלסטיניים ובראשם קואליציית ה-BDS. מארגני האירועים מצהירים כי מטרתם היא "לחנך" את דעת הקהל המערבית כי ישראל הינה "מדינת אפרטהייד", ולקדם חרם שיביא בסופו של דבר לקריסת משטרה - בדומה לקריסת משטר האפרטהייד בדרום אפריקה.

בשנים האחרונות, בניסיון להתמודד עם המסרים השליליים בקמפיין האפרטהייד, הולכות וגוברות יוזמות הנגד של ארגונים יהודיים וראשי קהילות יהודיות, המקיימים כינוסים ומפגשים המקדמים מסרים ישראליים. גם משרד ההסברה נרתם למאבק, ומדבלין ימשיך אדלשטיין לניו יורק, כשאליו מתלווים ?הפנים של ישראל? - משלחת של כמאה צעירים ישראליים, שיבקרו בשבועות הקרובים בקמפוסים בשלוש יבשות בעולם וינסו להציג פנים אחרות של הישראליות.

בין חברי המשלחת ישנם מתנחלים, נציגי הקהילה ההומוסקסואלית, צעירות חרדיות, נציגי המגזר הערבי והבדווי, יוצאי אתיופיה ונציגי מגזרים נוספים בחברה הישראלית. לדברי אדלשטיין, הבורות היא הגורם המרכזי לשנאת ישראל, ולכן ?התשובה הנכונה לדה-לגיטימציה בעולם אינה רק לספר עובדות ונתונים על ישראל אלא להביא את ישראל אליהם, בדמותם של הישראלים היפים עצמם”.

עוד בנושא האנטי-ישראליות בעולם:
"חומת האפרהטייד" שהרתיחה את הישראלים בלונדון
דו"ח משרד החוץ: "ישראל מעצימה את שיח האפרטהייד"
יהודים, ערבים וגאים יסבירו את ישראל בארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully