וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אירלנד החדש: משורר המתנגד למדיניות ישראל

כוכב ריאליטי, בכיר IRA לשעבר והומוסקסואל מוצהר התמודדו כולם על נשיאות אירלנד. בסופו של דבר נבחר מייקל ד. היגינס, פעיל שמאל ומשורר חובב

המשורר מייקל די. היגינס הוא הנשיא הבא של אירלנד – כך עולה מתוצאות ראשוניות של הבחירות לנשיאות במדינה שפורסמו הבוקר (שבת). מהתוצאות עולה כי היגינס, בן 70 וחבר מפלגת הלייבור, זכה בתמיכת 39.6% מהבוחרים, בעוד שהמתמודד העיקרי שלו, העצמאי שון גלאגר, כבר הודה בהפסדו, לאחר שקיבל את תמיכת 28.5% מהבחורים בלבד. למקום השלישי הגיע מפקד המחתרת האירית בעבר, מרטין מקגינס, שזכה לתמיכת 13% מהבוחרים. בסך הכל ניצלו את זכות הבחירה 56% מתוך 3.1 מיליון בעלי זכות ההצבעה.

מייקל היגינס, נשיא אירלנד הנבחר עם אישתו, אוקטובר 2011. AP, AP
שר התרבות ומשורר בזמנו הפנוי. נשיא אירלנד הנבחר, מייקל היגינס עם אשתו/AP, AP

היגינס, שר התרבות לשעבר ומשורר בזמנו בפנוי, נחשב כמבקר חריף של מדיניות ישראל ופעיל שמאל המשתתף בהפגנות של ארגוני זכויות אדם. באירלנד, ממלא נשיא המדינה תפקיד טקסי בלבד, בדומה לנשיא במדינת ישראל. בתקופה האחרונה עושה אירלנד מאמצים להיחלץ ממשבר כלכלי חריף שפקד אותה.

את המרוץ לבחירות לנשיאות אירלנד ניתן להגדיר כ-"צבעוני" למדי. בנוסף למשורר היגינס, שזכה בנשיאות, התמודדו גם כוכב הריאליטי שון גלאגר, בכיר ה-IRA לשעבר מרטין מקגינס ופרופ' דיוויד נוריס, שביקש להיות ההומוסקסואל הראשון המכהן כנשיא אירופי, אך נאלץ לפרוש. נוריס הסתבך בפרשיית מין לאחר שהתגלה כי תמך בפעיל השמאל הישראלי עזרא נאווי, שהורשע בבעילת קטין פלסטיני בן 15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully