וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים מתלוננים על קיצוץ בתקציבם: "כמו לפני לבנון"

27.2.2012 / 0:05

למרות תוספת התקציב לצה"ל, מג"דים במילואים טוענים שהצבא מקצץ ימי מילואים וגורם לעומס ניכר על החיילים שכן מזומנים. "מתייחסים אלינו כמו אל פראיירים, כמו לפני המלחמה"

אחרי קרקוע המטוסים והקפאת רכש "כיפת ברזל", הגיע תור המילואימניקים: מפקדי גדודים ופלוגות חי"ר במילואים טוענים שבאגף כוח האדם ובזרוע היבשה בצה"ל החליטו לנצל לרעה את מערך המילואים, כדי להתמודד עם הקיצוץ בתקציב הביטחון. לדברי אחד המג"דים, שבקרוב צפוי לצאת לתעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון, החליטו בצה"ל לקצץ את מספר ימי המילואים שניתנים לכלל הגדודים. "התוצאה הישירה של ההחלטה היא שפחות חיילי מילואים עושים יותר משמרות בתעסוקה המבצעית. אם בעבר יכולנו לצמצם את המשמרת עבור המילואימניק, היום המצב הוא כזה שגם מי שמגיע למילואים עושה יותר מבעבר. גם ככה הנטל הביטחוני לא שוויוני בין השכבות באוכלוסייה, אז אתם מגדילים את הפער? מתייחסים למילואימניק כאל דבר זול".

כוחות מילואים בכניסה לרצועת עזה. דובר צה"ל
"מתייחסים למילואימניק כאל דבר זול"/דובר צה"ל

כאילו לא די בכך, טוענים קציני המילואים כי באכ"א החליטו לקצץ בצורה גסה את סל הרווחה של הגדודים שממנו ניתן לתקצב ביגוד חם ומוצרי מזון בנוסף לתשורות ותיקי המילואים שפורשים. אחד המג"דים הסביר למה הקיצוץ מעורר ביקורת חריפה: "סל הרווחה נקבע על פי גודל הגדוד. באמצעותו המג"ד מרכך את התעסוקה ומנסה להמתיק את הקושי. מדובר באנשים שעוזבים משפחה, אוניברסיטה ועבודה ובאים לשמור על המדינה. הצבא מנצל אותנו לרעה ומתייחס אלינו כאל 'פראיירים' - כמו לפני מלחמת לבנון השנייה".

"הרמטכ"ל צריך להתערב"

בנוסף לכך, מלינים קצינים במילואים על תופעת המנמ"ש – מינויי המשנה, קצינים בשירות קבע בדרגות רס"ן המקבלים בנוסף על תפקיד מטה, פיקוד על גדוד מילואים ובתמורה לכך מקבלים את דרגת הסא"ל כבר לאחר שנתיים. "המנמ"ש הוא הצד העצוב של מערך המילואים", הסביר מג"ד במילואים, "קצינים מסרבים לקחת על עצמם את תפקיד המג"ד בגלל היחס במקומות העבודה, אבל בהחלט גם בצה"ל. במקומם ממנים קצינים שלא קיבלו את דרגות הסא"ל בשירות הקבע, ובתמורה לתפקיד נוסף הם מתקדמים בדרגות. זו בעיטה במילואימניקים. קצין בקבע לעולם לא יבין מה עובר בראש של לוחם המילואים שמרביתם מנהלים מלחמת הישרדות באזרחות". מבחינתם, הכתובת ברורה: "הרמטכ"ל צריך להתערב בזלזול".

מ"פורום החפ"שים", הפועל לקידום תנאי חיילי המילואים, נמסר בתגובה: "צה"ל הפך מזמן את המשרתים במילואים לעובדי קבלן שלו בחסות חוק שירות הביטחון. השינויים הצפויים הם עוד חוליה בשרשרת ארוכה של מעשים מצד צה"ל אשר פוגעים במשרתים במילואים ותביא בסופו של דבר, לקריסתו הסופית של צבא המילואים. אנו קוראים לשר הביטחון ולרמטכ"ל לעצור את המגמה הזו לפני שזה יהיה מאוחר מדי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במסגרת הקיצוץ המסתמן בתקציב הביטחון, נבחנות אפשרויות שונות על מנת למנוע ככל הניתן פגיעה בכשירות המבצעית ובהיקף האימונים של צה"ל בכלל ושל מערך המילואים בפרט. צה"ל מוקיר ומעריך את פעילות אנשי המילואים ותרומתם, וער לקושי שעולה בקרב אנשי המילואים המבצעים ימי מילואים רבים ולתקופות רצופות. מדובר באוכלוסייה הנושאת בנטל כלכלי ומשפחתי כבד, תוך לקיחת סיכונים, וזאת מתוך הכרה בחובת השמירה על ביטחון המדינה".

עוד על תקציב הביטחון
הקרב על התקציב: ”משרד האוצר משתלח בקציני צה”ל”
תקציב הביטחון: מימון לנעמ”ת - אך לא לכיפת ברזל?
צה”ל מתמודד עם אילוצי תקציב: 49 תרגילים יבוטלו

(עדכון אחרון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully