וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התקציב: "משרד האוצר משתלח בקציני צה"ל"

טל שלו

20.2.2012 / 17:29

שר הביטחון הודה שתקציב הצבא גדל, אך בשיעור קטן בהרבה לעומת זה של שאר משרדי הממשלה. הוא תקף את שטייניץ: "אף פקיד באוצר, כולל השר, לא יחליף את הרמטכ"ל בשיקול הדעת"

המאבק שמנהל משרד הביטחון מול משרד האוצר בסוגיית תקציב הביטחון מידרדר שוב להאשמות אישיות. שר הביטחון, אהוד ברק, דחה היום (שני) בתוקף את טענות פקידי האוצר נגד מערכת הביטחון, ואמר כי איש מהם, "בכיר ככל שיהיה, גם שר האוצר, לא יוכל להחליף את הרמטכ"ל בהפעלת שיקול דעת".

ברק, שדיבר בישיבת סיעת העצמאות, התייחס לפרסומים האחרונים בתקשורת בנוגע למשא ומתן על גובה תקציב הביטחון, ואמר כי ביקש מראש הממשלה נתניהו "להורות למשרד האוצר להפסיק את ההשתלחות בקציני צה"ל".

"עד כה לא הצלחנו לקבוע תקציב שישקף את צרכי הביטחון מצד אחד, ומצד שני ישקף את סיכומי העבר", אמר ברק. "אנו מתכוונים לשכנע את הממשלה, ואת ראש הממשלה להעריך מחדש את המציאות, כדי לתת תשובות אחראיות לאתגרים של מדינת ישראל. העובדה שאין סיכום מציבה סימני שאלה מעל ביצוע של חלק מתכניות העבודה", אמר שר הביטחון, והתלונן כי טרם הושגו הסכמות לגבי כמה מהנקודות העיקריות העומדות במחלוקת.

"מספרים לנו שיש השתוללות בשכר", אמר ברק, "בין 2003 ל-2009, כלל הכסף שמשולם כשכר בצה"ל גדל בחצי אחוז, ובאותה עת, בכל משרדי הממשלה האחרים כלל השכר גדל ב-30 אחוזים". הוא נימק את הפער בעובדה שבצה"ל "אנשים לא יכולים להתאגד ולשבות. כאשר נעשה עוול לעובדים סוציאליים, למורים או למתמחים, יש מאבק מקצועי ויש שביתות". לדבריו, העול המוטל על אזרחי המדינה הולך וקטן. "זה ההיפך ממה שאומרים אנשי האוצר", סיכם.

בישיבת סיעת הליכוד, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעימות הגובר בין שר האוצר לשר הביטחון, וקרא לצדדים "להוריד את הטמפרטורות של הדיון, כי יש לנו מדינה אחת". נתניהו גיבה את שר האוצר שטייניץ, והבהיר כי "חשוב לשמור על המסגרות התקציביות השונות", אך הדגיש מנגד "כי לצבא יש צרכים משלו, והוא אינו ממציא צרכים. נוכח האיומים ההולכים וגדלים, החוכמה היא לאזן בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully