וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלות תקציב הביטחון בעייתית - ולא מהיום"

פנחס וולף

21.11.2011 / 10:45

שר האוצר שטייניץ מבקש שקיפות בניהול התקציב הרגיש. יו"ר ועדת החוץ והביטחון מופז החמיא לו, אך תקף את נתניהו וברק: "אי אפשר שינהלו את תקציב הביטחון מאחורי גבו של שר האוצר"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

דיון סוער נוסף בוועדת החוץ והביטחון: במהלך דיוני הוועדה שהתקיימו הבוקר (שני), טען יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה) בפני שר האוצר, יובל שטייניץ, כי מאחורי גבם מתנהלת "קומבינה" בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון אהוד ברק, להזרמה לא-מפוקחת של תקציב למערכת הביטחון.

בפתיחת דיוני הוועדה, המשמשת פעמים רבות מקור להצהרות קשות של מופז נגד פקידים בכירים במשרד הביטחון וגם נגד השר עצמו, ברק, הוא בחר להחמיא הפעם לשר האוצר, שטייניץ, על דרישתו לשקיפות בניהול תקציב המדינה בפרט, ולשקיפות בתקציב הביטחון בכלל. הוא אמר: "הממשלה משדרת בשני קולות - יד אחת קוראת לקיצוץ, והיד השנייה מאשרת תוספות תקציביות עצומות בלי להניד עפעף. אי אפשר שינהלו את תקציב הביטחון מאחורי גבו של שר האוצר. הקומבינה התקציבית הזו לא עולה בקנה אחד עם הדרישה לשקיפות, עם הדרישה לצדק חברתי ועם החוק במדינת ישראל".

שר האוצר: חריגה ממתווה ברודט - רק מלחמה או משבר כלכלי

השר שטייניץ אמר: "אני רואה את הבעייתיות בהתנהלות תקציב הביטחון, ולא מהיום. המזרח התיכון נמצא בתקופה סוערת של אי יציבות, ויש התגברות איומים של טרור. מצד שני, מדינות ערב נחלשו כלכלית, כך שיכולתן לנהל מרוץ חימוש מולנו נפגעה מאוד".

עוד אמר שטייניץ כי "מסקנת ועדת טרכטנברג לקצץ מהתוספת היא מתבקשת. יש אי עמידה במתווה ההתייעלות של מערכת הביטחון, לפי מתווה ברודט". השר תקף את היוזמה של אהוד ברק להגדיל את ההוצאה הממשלתית, ואמר כי "פריצת מסגרת ההוצאה תביא להשלכות אשראי, מה שיביא את הדור הבא לשאת בתוצאות". לדברי שר האוצר, רק שני דברים יכולים להביא לחריגה ממתווה ברודט: "מלחמה כוללת או משבר כלכלי חמור". השר שטייניץ אמר כי "יש לשפר את הבקרה הממשלתית והפרלמנטרית על תקציב הביטחון, כולל חזרה למתווה ברודט. מה שלא סודי צריך להיות חשוף, ומה שסודי – צריך לקבל שקיפות מלאה גם באוצר וגם בוועדות חסויות של כנסת ישראל".

ח"כ זאב בילסקי (קדימה) הציע במהלך הדיון לחוקק חוק לאחריות אישית של שר בנוגע לחריגה מתקציב משרדו, כך שעל כל חריגה מהתקציב יישלם השר מחשבונו.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא:
גנץ על הקיצוץ בתקציב: ”אין לנו זכות לקחת סיכונים”
האם מופז הסתיר מידע מוועדת החוץ והביטחון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully