וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במערכת הביטחון: "שר האוצר שטייניץ מנסה לקבור את מתווה ברודט"

עמוס הראל

15.7.2010 / 8:27

"יש לאוצר מאין לקחת שלושה מיליארד שקל בשנתיים וזה לא חייב לבוא על חשבון תקציב הביטחון"



גורם ביטחוני בכיר האשים אתמול לקראת הדיון המכריע בממשלה היום על הקיצוץ המוצע בתקציב הביטחון, כי משרד האוצר מנסה לקבור את מתווה ועדת ברודט. "לראשונה, הדברים נאמרים במפורש", טען הגורם הבכיר בשיחה עם "הארץ". "שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר בדיון השבוע בהשתתפות שרים שהוא רוצה להוריד את ברודט מסדר היום של התקציב. האוצר פשוט דוגל בביטול ברודט. היום זה כבר ברור".







עמדת מערכת הביטחון הפוכה. למרות טענותיה כי ועדת ברודט מחייבת אותה למהלך התייעלות קשה מדי, מבקשים ראשיה דווקא לקבע את המתווה ולהפכו למחייב לפחות לחמש השנים הקרובות.



העיקרון המנחה של מתווה ברודט הוא קביעת תקציב יציב וארוך טווח למשרד הביטחון, תקציב שאף עשוי לגדול משנה לשנה. בתמורה לכך נדרשת מערכת הביטחון לשורת צעדים של התייעלות.



לדעת הגורם הבכיר, "לפי כל הנתונים שבידינו, מצבה הכלכלי של המדינה הרבה פחות חמור מכפי שמתאר האוצר. יש לאוצר מאין לקחת שלושה מיליארד שקל בשנתיים וזה לא חייב לבוא על חשבון תקציב הביטחון. אנחנו כשלעצמנו לא דורשים דבר, מלבד מה שהתבקש אחרי דו"ח ועדת ברודט: תקציב יציב שיאפשר התקשרות בחוזים מסחריים לשנים ותכנון ארוך טווח".



לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו "מבין היטב את מצבה הביטחוני של המדינה ואת הקושי לקחת סיכונים כשמדובר בביטחון. לנתניהו יש מערכת הבנות מצוינת עם שר הביטחון אהוד ברק, והוא מודע לכל מה שמתרחש בסביבתה של ישראל. נכון, מערכת הביטחון היא דבר גדול שקל לנגח אותו, אבל המצב האמיתי מורכב יותר מכפי שמתאר האוצר. חבל שצריך להזכיר לאנשים שההחלטות על הגדלת התקציב התקבלו אחרי מה שנחשף על מוכנות צה"ל במלחמת לבנון השנייה ב-2006".



מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה כי הלשכה אינה מאשרת וגם אינה מכחישה את הציטוט המיוחס לשטייניץ. "לעצם העניין, מתווה ברודט הופר בשנים האחרונות פעם אחר פעם על ידי מערכת הביטחון", אמרו בלשכת שטייניץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully