וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מופז בעצמו הסתיר בעבר מידע מוועדת חוץ וביטחון"

פנחס וולף

6.9.2011 / 5:00

לאחר שטען יו"ר ועדת חוץ וביטחון כי ברק ונתניהו מנעו מסירת מידע בנושא חקירת מתקפת הטרור בדרום, בליכוד מזכירים: "מופז הסתיר בעצמו מידע מהותי מחברי הוועדה כשכיהן כשר ביטחון"

יום לאחר לאחר שתקף שאול מופז, המשמש כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, את נתניהו וברק, בליכוד מזכירים: כשמופז כיהן כשר הביטחון, ח"כים טענו שהוא שיקר לוועדת חוץ וביטחון. "ח"כ מופז מקדימה, אשר תקף את ראש הממשלה ואת שר הבטחון על מניעת מידע מחברי ועדת חוץ וביטחון, הסתיר בעצמו מידע מהותי מחברי הוועדה בהיותו שר הבטחון", כך נמסר אמש (שני) בתגובה רשמית מהליכוד.

במפלגה הזכירו כי "חברי הכנסת האשימו אותו אז שהונה את חברי הוועדה והציבור כולו בפרשת הסכם המעברים ברפיח בינואר 2006. מופז עסוק כל כך בפריימריס שלו מול ציפי לבני שהוא שוכח את דבריו שלו לפיהם אין לעשות שימוש בנושאים ביטחוניים ככלי ניגוח פוליטי".

עוד באותו נושא
מופז נגד ברק: "לוקה באופן חריף בחוסר שיקול דעת"
מופז: נתניהו מנע תדרוך של ועדת החוץ והביטחון
ועדת חוץ וביטחון דחתה דו"ח על אירועי ספטמבר

בתחילת השבוע טען מופז כי שר הביטחון וראש הממשלה מנעו מסירת מידע לוועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים בנושא חקירת מתקפת הטרור בדרום. לשכתו של מופז פרסמה לאחר מכן הודעה חריפה אשר רק העצימה את העימות בינו לבין ברק. "ברק הוא לא רק שר בלי מפלג", נמסר מהלשכה, "אלא גם פוליטיקאי בלי תודעה דמוקרטית הלוקה באופן חריף בחוסר שיקול דעת".

חברי ועדת חוץ וביטחון אכן טענו בעבר שמופז, כשר ביטחון, הונה אותם בעניין הסכם המעברים ברפיח, כשלטענתם התברר להם כי בניגוד לדיווח של שר הביטחון ההסכם כלל לא נחתם.

יו"ר הוועדה דאז, שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי מופז "הונה ושיקר את הציבור ואת הכנסת בהציגו כאילו הסכם המעברים קיים וחתום". ח"כ דאז רן כהן (מרצ) דרש את התפטרות מופז, ואילו ח"כ מתן וילנאי אמר כי "יש נקודת תורפה מאוד בעייתית וזה בלשון המעטה בדיווחים שהועברו לוועדה ממופז. מדובר בדבר מסוכן ביותר, יש אי הבנה עמוקה בין הדיווח של מופז לבין הבהרתו של הרמטכ"ל בעניין". מופז הגיב בזמנו לדברים ואמר כי "אין צורך שנושאים ביטחוניים ישמשו לניגוח פוליטי".

מלשכתו של חבר הכנסת שאול מופז נמסר בתגובה כי "ריבונות הכנסת אינה נתונה למרותו של מר נתניהו. הכנסת היא שתקבע את הנושא, הזמן והמקום לקיים את הפיקוח שלה על הממשלה. השאלות נוקבות וקשות והם יישאלו על אפו, חמתו וחששו של מר נתניהו. ח"כ מופז לא יאפשר לראש הממשלה ושר הביטחון לרמוס ברגל גסה את הדמוקרטיה הישראלית כפי שעשו ביום ראשון האחרו ן- גם אם הדבר נובע ממצוקה פוליטית ואישית קשה בה נתונים ראש הממשלה ושר הביטחון שלו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • שאול מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully