וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות חריף בין שטייניץ לרמטכ"ל בישיבת הממשלה

טל שלו

8.1.2012 / 13:28

הרמטכ"ל גנץ צעק לעבר השר שטייניץ "אני זוכר שאני קצין במדים יותר ממה שאתה זוכר" לאחר שהשר תקף אותו ואמר שאסור ללובשי מדים לבקר את השרים על רקע הקיצוץ המוצע בתקציב הביטחון

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חילופי דברים קשים מתוך ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) בין שר האוצר יובל שטייניץ לרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ: בפתח הדיון על הקיצוץ הרוחבי בשיעור של 4% שמעוניין ראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל על משרדי הממשלה בכדי לממן את הצעת החוק חינוך חינם מגיל שלוש, הוצג שקף מטעם נציגי האוצר, ובו נתונים מספריים אודות הקיצוץ המתוכנן. ברקע השקף שמוקרן, שוחח הרמטכ"ל גנץ עם יועץ הרמטכ"ל לענייני כספים.

שר האוצר פנה לחברי הממשלה ולרמטכ"ל והלין על כך ש"לובשי מדים מותחים ביקורת על יושבי הממשלה ועל התבטאויותיהם". השרים שאלו את שטייניץ מה פשר האמירה, והוא השיב כי שמע לובשי מדים המגדירים את נתוני האוצר כ"שקריים" וכ"הבל הבלים". הרמטכ"ל גנץ התייחס למתקפה הישירה של שטייניץ וצעק לעבר השר שטייניץ: "אני זוכר שאני קצין במדים יותר ממה שאתה זוכר שאני קצין במדים". גנץ הסביר כי לא מתח ביקורת, אלא ביקש הסבר מהיועץ המתייחס לתקציב משרד הביטחון. "אני לובש מדים ואני לא מתבטא נגד שרי הממשלה. איני מבין את השקף ואיני מבין את המספרים", אמר גנץ. לכך השיב שר האוצר: "זה עדיין לא נותן לך את הזכות כלובש מדים למתוח ביקורת. ללובש מדים אסור למתוח ביקורת על שרי הממשלה".

בתוך כך, התייצב הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצד מערכת הביטחון, זאת על רקע הכוונה לערוך קיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה לצורך מימון חוק חינוך חינם מגיל שלוש. "איננו יכולים לייצר קיצוץ בביטחון וצריך אף להגדיל אותו", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. נתניהו הסביר כי אין לקצץ בתקציב הביטחון לאור המצב הביטחוני באזור וציין כי "כל אחד שעיניו בראשו רואה מה מתרחש סביבנו מהים האטלנטי במרוקו ועד המזרח. יש צורך במדיניות כלכלית אחראית בה לא פורצים את מסגרת התקציב ולכן לדבריו דרש קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, שינויים מבניים במערכת הביטחון, שינויים בסדרי העדיפויות במשרדים השונים. "אלה החלטות שקשה לקבל אך זו משמעותה של מנהיגות", אמר.

עוד באותו נושא:
נתניהו לצד ברק: לא לקצץ בתקציב הביטחון - להגדילו
נתניהו: קיצוץ רוחבי עבור חינוך חינם מגיל שלוש
ליברמן לא מתקפל: ממשיך להתנגד לקיצוץ הרוחבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully