וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ נגד ועדת הבחירות בהסתדרות: "איימו על תומכיי"

פנחס וולף

26.2.2012 / 7:30

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר והמתמודד החדש על ראשות ההסתדרות טוען כי חברי ועדת הבחירות ניסו לשכנע את מתפקדיו "להחליף צד". "המעשה מתאים למשטר אחר"

המירוץ לראשות ההסתדרות מתחמם: אנשי עמיר פרץ התלוננו בסוף השבוע על כך שלטענתם ועדת הבחירות של ההסתדרות מתקשרת לתומכיו שחתמו על מועמדותו לתפקיד יו"ר ההסתדרות בשאלות טורדניות.

ביום רביעי הגיש פרץ את מועמדותו לתפקיד וצירף לכך 9,500 חתימות - שהן 4,500 חתימות יותר מהמינימום הדרוש - לקראת הבחירות שייערכו במאי השנה. כבר למחרת הגשת החתימות, עורך דינו, אייל אלון, שלח מכתב תלונה ליו"ר ועדת הבחירות של ההסתדרות, טל קרת, בטענה על הטרדות טלפוניות לחותמים מצד הוועדה.

הטענות הן על כך שחברה חיצונית, שוועדת הבחירות שכרה את שירותיה, התקשרה לאמת את זהות החותמים, אולם מקבלי השיחות לא היו בטוחים שאכן מדובר בנציגי הוועדה. כך, אחת הטענות הייתה שהמטלפנים שאלו "למי חתמתם - לעופר עיני, לאיתן כבל או לעמיר פרץ". בשל העובדה שעיני לא זקוק לחתימות משום שהוא היחיד שיש לו כבר סיעה קיימת, תומכי פרץ לא האמינו שמדובר בנציגי ועדת הבחירות.

"מעשים שמתאימים למשטרים אחרים"

"השאלות לווו באיומים כגון 'מי חתם', 'האם אתם מבינים את משמעות החתימה', 'זו עבירה פלילית אם לא חתמת', ואיומים שונים ומגוונים", כתב עו"ד אלון במכתבו, שהגיע לידי וואלה! חדשות. לטענתו, כאשר נשאלו החותמים למי הם חתמו, והם השיבו "אתם יודעים, זה רשום אצלכם", בשל אי-ידיעת זהות המטלפן, נאמר להם כי נרשם שהם לא שיתפו פעולה.

לטענת אלון, "מדובר בפגיעה חמורה בחופש הביטוי, בחשאיות הבחירות ובכבודם של כל מי שחתם. אנשים חששו כי השיחות בוצעו שלא מטעם ועדת הבחירות. יש להם חשש ממשי שהעובדה שתמכו במועמד כזה או אחר תיוודע ברבים, דבר שמעמיד את חרות דעתם, עבודתם וכבודם בסכנה. מדובר במעשים חמורים ביותר שמתאימים למשטרים אחרים".

מוועדת הבחירות נמסר בתגובה: "ועדת הבחירות המרכזית שכרה את שירותיה של חברת טלפנים המתקשרים לאנשים המנויים ברשימות התומכים שצורפו למועמדויות לראשות ההסתדרות. יש בידי הוועדה סמכות – ואף חובה - לוודא כי רשימות התומכים שהתקבלו הן אותנטיות וכי האנשים ששמותיהם מפורטים בהן אכן מסרו את תמיכתם במועמד פלוני או אלמוני. עוד יש לציין כי ישנם אנשים ששמותיהם מצויינים ביותר מרשימה של מועמד אחד, ובמקרים כאלה, בהתאם לחוקת הבחירות, מצווה על ועדת הבחירות לברר עם אותו איש באיזה מן המועמדים הוא תומך, שאם לא כן - שמו ייגרע משתי הרשימות. הטלפנים התבקשו להבהיר כי הם מתקשרים מטעם ועדת הבחירות וכי הם עורכים את השיחות על מנת לוודא כי החתימות הינן אותנטיות".

עוד בנושא:
"נאום הלוויתנים" של עמיר פרץ: "עופר עיני בוגד"
ראש בראש בהסתדרות: איתן כבל יתמודד מול עיני
פרץ ליחימוביץ': "לא מרוצה מההתנהלות שלך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully