וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאום הלוויתנים" של עמיר פרץ: "עופר עיני בוגד"

פנחס וולף

30.11.2011 / 20:12

על רקע תמיכת המפלגה בעופר עיני בבחירות לראשות ההסתדרות במאי 2012, טען היו"ר הקודם ופטרונו לשעבר של עיני מפני "עריצות הרוב". מיד בתום הנאום הוא יצא מהאולם לקריאות בוז

אתר רשמי

(באדיבות הערוץ הראשון)

תבוסה לעמיר פרץ בוועידת העבודה. לאחר זמן רב של נמנום, התקיימה הערב (רביעי) במפלגת העבודה ועידה רותחת ובועטת, עם חילופי נאצות בין הנצים – עמיר פרץ ואנשיו נגד חלק גדול מחברי הוועידה. הרקע: ההחלטה של הוועידה לתמיכת המפלגה במועמדותו החיצונית של עופר עיני בבחירות לראשות ההסתדרות שיתקיימו במאי 2012, מטעם סיעת "עוגן". ההצעה התקבלה ברוב גדול מול מספר חברים בודדים שהתנגדו.

בנאום זועם, שהופרע לעתים קרובות בקריאות ביניים, פרץ תקף את ההחלטה הצפויה וכן תקף במילים חריפות ביותר את עיני. מיד לאחר הנאום הוא נטש במחאה את אולם הוועידה, יחד עם קבוצת תומכים. "במקום שסותמים פיות והמשחק מכור, אין טעם להישאר", הסביר. במהלך נאומו, אמר פרץ כי, "אני מציע לכולם לא לקדש את הרוב. היו משטרים בהיסטוריה שבכסות הרוב עשו מעשים אנטי דמוקרטיים קשים מאוד. אני שומע שאני מונע מהרצון לייצר עימות מול יו"ר המפלגה. זה לא יעזור לאף אחד כלום. שלי יחימוביץ ' נבחרה בדין, בשונה ממה שקורה כאן היום".

מכאן, פרץ עבר לתקוף חזיתית את עיני. "אומרים שאני מונע מהרצון לנקום בעופר עיני על בגידתו הגדולה", אמר. "הרי מה אומרים: עמיר פרץ גידל אותו, הושיב אותו, והוא בגד. זה נכון – אני לא אוהב בוגדים, גם אתם לא אוהבים בוגדים, אבל לא זאת השאלה שעומדת כאן היום. אני שומע אומרים: ההסכם (לתמיכת מפלגת העבודה בעיני – פ"ו) נחתם בתקופתי כיו"ר המפלגה, אז למה הוא בא עכשיו, כדי לבוא ולהתנגד להסכם? ובכן, אני אומר בקול ברור וצלול: אכן, ההסכם נחתם בתקופתי כיו"ר. דווקא בשל העובדה שאתם מטילים עלי אחריות – אם אני אחראי לחטא הזה, אני צריך לתקן אותו. אני רוצה לפנות ליו"ר המפלגה: את נחשבת לאשה מפוכחת שבודקת דברים, כשיש צורך לומר דברים באומץ – את אומרת אותם. האם גם במקרה הזה בדקת הכל? אני רוצה להאמין שלא, כי אם היית עושה זאת אני מניח שלא היית שמה את יהבך על הנושא הזה".

הרצוג: "נמאס מנאומי לוויתנים"

פרץ המשיך ותקף: "מדוע יו"ר ההסתדרות לא משבית את המשק? כי מי שביקש לעבוד אצל הטייקונים כנראה מעולם לא יצא נגדם. אתם תתמכו בו? תבחרו בו? אומרים שעופר עיני הוא בשר מבשרה של העבודה, נכס. מתי ראיתם אותו קורא לעובדים לתמוך במפלגת העבודה, מתי הוא השתתף בהפגנות למען השלום, נגד הגזענות? חוץ מלהשתמש במפלגת העבודה כצעצוע הוא לא עושה דבר וחצי דבר למען המפלגה הזאת. אתם נופלים היום למלכודת דבש. עצרו לפני שיהיה מאוחר".

ח"כ יצחק הרצוג, שהתמודד גם הוא לראשות המפלגה בפריימריז האחרונים, לא אהב את דברי פרץ. "למפלגת העבודה נמאס מנאומי לווייתנים, בוגדים ונאומים שנותנים ציונים", אמר. "המפלגה צריכה לעבוד אחרת. היא בשיא שלא היה הרבה שנים. ובמקום להתרומם ולהסתער ולהציג את המשנה שלנו - אנחנו מקלקלים לעצמנו ולא ניתן לקלקל לעצמנו. אנחנו יכולים לכבוש את לב העם אם לא נתחיל להיות נקמנים ונטרנים עם חשבונאות קטנה. זה לא ילך. איננו מבינים מול אלו אתגרים אנו נמצאים. מה שנעשה כאן היום זה ניסיון לעשות חיסול ממוקד ולא ניתן לזה".

בתחילת הוועידה נאמה יו"ר המפלגה ח"כ שלי יחימוביץ'. היא הסבירה לחברי הוועידה כי, "בלי עידוד מקצועי, בלי הסתדרות, אדם הוא שלוח לנפשו, בודד וחסר ישע. בלי ה'אנחנו' אין לו ערך מול מעסיקיו וזכויותיו נרמסות. אם לא יהיו ועדים חדשים והסתדרות כולנו נהיה עובדי קבלן ב- 22 שקלים. זה יהיה גורלנו. הרבה זמן לא היתה ההסתדרות עם עוצמה כזאת כפי שיש לה עם עופר עיני. אני רוצה לקרוא לכם – הצטרפו להסתדרות. היום אני מביאה להכרעתכם את המשך הברית בינינו לבין ההסתדרות". בעקבות צעקות מחאה מהקהל, שבין היתר דרשו הצבעה חשאית, השיבה יחימוביץ': "טוב שאכפת לכם, טוב שיש ויכוח. וכל פעם שיהיה ויכוח הוא יוכרע באופן דמוקרטי. עלינו לממש את השקפת עולמנו עם הפנים החוצה לציבור הישראלי".

עוד על מפלגת העבודה והבחירות בהסתדרות:
ראש בראש בהסתדרות: איתן כבל יתמודד מול עיני
פרץ ליחימוביץ': "לא מרוצה מההתנהלות שלך"
פרשנות: מפלגת העבודה חוזרת למרכז הבמה הפוליטית

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully