וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש בהסתדרות: איתן כבל יתמודד מול עיני

פנחס וולף

24.11.2011 / 21:56

ח"כ כבל שלח ליו"ר מפלגת העבודה מכתב ובו הסביר את הצעד. "החלטתי להוביל גוש חברתי על-מפלגתי גדול ולנסות ולהיאבק על התפקיד. נציב ההסתדרות כיעד הפוליטי הראשון של המחאה החברתית"

ח"כ איתן כבל (העבודה) הודיע הערב (חמישי) על כוונתו להתמודד על ראשות הסתדרות העובדים, שלא דרך מפלגת העבודה. במכתב ששלח ליו"ר המפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ', הסביר כבל את הצעד באומרו כי "המחאה החברתית שהתחוללה בקיץ הביאה עמה שיח חברתי כשבמרכזו ניצב נושא זכויות האדם העובד. בכוונתי להחזיר את השיח הזה גם אל ההסתדרות הכללית שכן בעיני זהו הבסיס לקיומה. מהיכרותי הארוכה איתך ועם עולמך האידיאולוגי אני משוכנע כי גם את חושבת כך".

הבחירות לראשות ההסתדרות היו מלוות עד כה במתח רב בתוך מפלגת העבודה. ביום רביעי הבא יכונסו לשכת וועידת המפלגה לדיון שחלק גדול ממנו יעסוק בהתמודדות על ראשות ההסתדרות. בעוד יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', מבקשת להותיר את הנוהג הקיים, לפיו המפלגה תתמוך בעופר עיני שירוץ ברשימה עצמאית, ח"כ עמיר פרץ דורש להציב מועמד מתוך המפלגה - אלא שכעת איתן כבל, שזכה לתמיכת פרץ, טורף את הקלפים ומוציא את העוקץ מהוועידה, כאשר הודיע הערב שישקול להתמודד על התפקיד שלא מתוך המפלגה. אם אכן יתמודד בסופו של דבר, צפוי כבל להתחרות בחודש מאי על התפקיד מול עיני, המכהן בתפקיד יו"ר ההסתדרות מזה כמעט שש שנים.

ח"כ כבל, על כל פנים, צפוי להתמודד על התפקיד במסגרת סיעה עצמאית. "החלטתי להוביל גוש חברתי על-מפלגתי גדול ולנסות ולהיאבק על תפקיד יו"ר ההסתדרות", כתב במכתב. "בכוונתי לחבור אל מנהיגים חברתיים מכל רחבי השדרה הציבורית בישראל ולהציב את ההסתדרות כיעד הפוליטי הראשון של המחאה החברתית והערכים שהיא מייצגת". הוא הוסיף במכתבו כי "איני מבקש את תמיכתה של מפלגת העבודה במועמדותי, שכן המחנה שאני מתכוון להוביל הוא מחנה על-מפלגתי שיכלול בתוכו ארגונים חברתיים, עמותות וגופים שונים המתחברים אל הערכים החברתיים בהם אני מאמין".

מזכ"ל מפלגת העבודה, חיליק בר, הגיב להודעת ח"כ כבל ואמר כי "ועידת מפלגת העבודה, שהיא הגוף הדמוקרטי הנבחר העליון, תכריע ביום רביעי בהצבעה דמוקרטית בסוגיית הבחירות להסתדרות. עם קבלת ההכרעה המפלגה תתייצב בכל הכוח מאחורי כל החלטה שתתקבל".

לקריאה נוספת
פרץ ליחימוביץ': "לקיים בחירות למועמד המפלגה לראשות ההסתדרות"

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully