וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והפעם: הכנסייה המורמונית "הטבילה" את אנה פרנק

המורמונים בשלהם: לאחר שהטבילו בטקס סמלי את הוריו של שמעון ויזנטל והתנצלו, דווח כי הפעם הוטבלה אנה פרנק, הילדה שכתבה את היומן המפורסם בעליית הגג ונרצחה בברגן-בלזן

לאחר הטבלת הוריו של שמעון ויזנטל, אנה פרנק, הנערה היהודייה שיומנה נהיה לרב מכר, הוטבלה בחשאי וצורפה לכנסייה המורמונית לפני שבוע, ב-18 בפברואר. כך עולה מדיווח של עיתון ה"אינדיפנדנט" אתמול (שבת) על ממצאיהם של חוקרים מארצות הברית שבודקים בימים אלו את המנהג של הטבלת בני אדם לאחר מותם, לעיתים ללא ידיעת בני המשפחה וכמעט תמיד בניגוד לרצונם. חברי הכנסייה המורמונית מאמינים כי המתים המשויכים לכנסייתם לאחר מותם, יזכו בעולם הבא להיכנס לשלבים הגבוהים יותר של גן עדן.

לפי החשד, מאמינים בכנסיית סאנטו דומינגו המורמונית, ברפובליקה הדומיניקנית שבאיים הקריביים, אילצו את רוחה של אנה פרנק להתנצר תוך שהם משתמשים בנער מקומי כ"מוליך" לרוחה של פרנק ומטבילים אותו במי קודש. ככל הנראה, אנה פרנק הוטבלה באופן דומה כבר תשע פעמים בעבר.

איינשטיין, ג'ון לנון ואפילו אמא של אובמה

הכנסייה המורמונית לא אישרה אך גם לא הכחישה את הידיעה אולם הודיעה כי היא "מחויבת לא לקבל קורבנות שואה לטקס ההטבלה שלאחר המוות". עוד נכתב בהודעה מטעם מחלקת יחסי הציבור של הכנסייה המורמונית, כי "זה מצער כשאדם מפר את המדיניות של הכנסייה וטקס של נתינה האמורה להתבסס על אהבה וכבוד הופכת מקור לסכסוך". לפי הערכות שונות, נערכו טקסים ל-650 אלף קורבנות שואה וגם לאישים מפורסמים כגון ג'ון לנון, הזמר המוביל של להקת "החיפושיות", אלברט איינשטיין, אבי תורת היחסות. גם אמו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הוטבלה לאחר מותה. גם המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, מורמוני בעצמו, ערך טקס דומה לאביו, שהיה ידוע כקיצוני בחילוניותו.

על אף שב-2010 הודיעה הכנסייה המורמונית כי חבריה לא ינסו יותר לגייס קורבנות מהשואה, בשבוע שעבר הוריו של שמעון ויזנטל, ניצול מחנות הריכוז ו"צייד הנאצים" עברו הטבלה דומה במדינות יוטה ואריזונה בארצות הברית.

עוד על תיאולוגיה:
מורמונים הטבילו את הורי צייד הנאצים - והתנצלו
טקס ה"אפיפניה" באתר הטבילה בירדן: סיור מיוחד
כנסייה בסקוטלנד משוכנעת: אלוהים אינו גבר
סטיבן הוקינג בטוח: אלוהים לא ברא את העולם

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully