וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רשות המסים: היום יוכרע דינה של שולה זקן

גלעד גרוסמן

26.2.2012 / 7:40

כשבע שנים לאחר תחילת הפרשה, בית משפט השלום בירושלים יכריע בעניינה של ראש לשכת אולמרט לשעבר, הנאשמת במרמה והפרת אמונים. על נאשמים אחרים בפרשה נגזרו עונשי מאסר

בית משפט השלום בירושלים ימסור היום (ראשון) את הכרעת הדין במשפטה של שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו של אהוד אולמרט, על תפקידה בפרשת רשות המסים. זקן נאשמת בעבירות של מרמה והפרת אמונים, בטענה כי לא אפשרה לראש הרשות דאז, ג'קי מצא, להיפגש עם אולמרט, שכיהן כשר האוצר, ובכך מנעה ממנו להוציא לפועל מינויים ברשות. זאת, על פי האישום, במטרה לאפשר לאחיה, יורם קארשי, להשיג דריסת רגל ברשות.

הפרשה החלה בסוף שנת 2005, לאחר שמנהל רשות המסים דאז, איתן רוב, הודיע על כוונתו לפרוש מהתפקיד. על פי כתב האישום שהוגש נגד זקן, שבתקופה שבה כיהן אולמרט כראש ממשלה כונתה לא אחת "האישה החזקה במדינה", היא הזמינה את מצא ושני מועמדים נוספים לראיון במשרדה, לפני שאלה נפגשו עם אולמרט. מצא סבר שזקן קידמה את מועמדותו, וזאת בעקבות פגישות קודמות שקיים עם קארשי ואיש העסקים קובי בן-גור.

לטענת הפרקליטות, לאחר מינויו של מצא, הוא הבטיח לקארשי למנות את יגאל סער, אחד מעובדי הרשות, לתפקיד בכיר שהתפנה. אולם בהמשך הוא חזר בו מהבטחתו והחליט על מינויים אחרים. אז, נטען בכתב האישום, פנה מצא לזקן, כדי שזו תתאם פגישה בינו לבין אולמרט לאישור המינויים. אולם זקן, שידעה שאחיה מעונין במינויו של סער, הנחתה את מצא להיפגש עם אחיה ולשוחח עמו על המינוי. קארשי, שלא השלים עם החלטת מצא, הודיע לו כי כל המינויים שהוא מבקש לקדם יעוכבו עד למינוי סער. כדי להבטיח זאת, הוא תיאם עם אחותו שלא תקבע פגישה בין מצא לאולמרט, עד אשר יגיעו מצא, קארשי ובן-גור לפשרה בעניין המינויים, וכך עשתה.

זקן: "אני אכשיל את אהוד אולמרט?"

זקן הכחישה במהלך משפטה את כל הטענות נגדה. בעדותה, היא סיפרה כי השקיעה את כל חייה בעבודתו של אולמרט, ולא עולה על הדעת שפעלה באופן שעלול לפגוע במעמדו. "אני אכשיל את אהוד אולמרט? מי זה ג'קי מצא? ג'קי מצא לא מעניין אותי. איך אני יכולה? לא אמרתי לאולמרט כלום על מינוי מצא", העידה זקן. היא גם הכחישה כל קשר למינויים אחרים ברשות המסים, אולם טענה כי שמעה שאחיה "השתמש בשמה".

משפטה של זקן הופרד ממשפטם של שאר הנאשמים בפרשה, שכבר הסתיים. מצא, שהורשע בהפרת אמונים וסיוע במתן שוחד, נידון לשנת מאסר. קארשי ובן-גור, שהורשעו במתן שוחד, נידונו לשנת מאסר ולחצי שנה עבודות שירות, בהתאמה. סער, שהורשע בהפרת אמונים, נידון לחמישה חודשי מאסר.

במקביל למשפט הזה, זקן נאשמת בשני משפטים נוספים - בימים אלה מגיע לסיומו המשפט בו היא נאשמת יחד עם אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, ולאחרונה הוגש נגדה כתב אישום במסגרת פרשת הולילנד, בו היא נאשמת בקבלת שוחד.

עוד בנושא:
שולה זקן פרצה בבכי בביהמ"ש: "חיי נהרסו"
ג'קי מצא: "שולה זקן? רק עוזרת בלשכה"
מי היא שולה זקן?

  • עוד באותו נושא:
  • שולה זקן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully