וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רשות המיסים: זקן הואשמה בהפרת אמונים

עדי שמחוביץ

9.7.2009 / 10:49

שורה ארוכה של בכירים ברשות המיסים מואשמים במספר רב של עבירות שוחד והפרת אמונים, בהם גם מי שהיתה ראש לשכתו של אולמרט וראש רשות המיסים לשעבר ג'קי מצא

כתבי האישום בפרשת רשות המיסים הוגשו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח תקוה. כתב האישום נגד מנהלת הלשכה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שולה זקן, הוגש לבית המשפט השלום בירושלים וזאת מאחר והעבירה המיוחסת לה היא הפרת אמונים, עבירה הנדונה בבית המשפט השלום. לפני כשבוע הודיעה מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד אביה אלף, לבאי כוחם של שמונה מהמעורבים בפרשה על דחיית טענותיהם בשימועים שנערכו להם ועל הגשת כתב אישום נגדם.

כתב האישום נגד הבכירים ברשות המיסים - ג'קי מצא שכיהן כראש רשות מיסים, גידי בר זכאי, שכיהן כסמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות המיסים, שמואל בוברוב, שכיהן כסמנכ"ל מנהל משאבי אנוש ברשות המיסים, יגאל סער שכהן כנציג רשות המיסים בארצות הברית, יוסי שטיינמץ, שכיהן כמנהל תחום יבוא אישי ורכב במכס, קובי בן גור, רו"ח ועסקן פוליטי ויורם קראשי, אחיה של זקן, איש עסקים ועסקן פוליטי, מייחס להם מספר רב של עבירות שוחד והפרת אמונים. כתב האישום מגולל את השחיתות שפשתה ברשות המיסים באותו הזמן ומפרט כיצד העובדים הבכירים ברשות המיסים, לקחו שוחד מאנשי העסקים קראשי ובן גור ופעלו לטובת קידום ענייניהם.

כתב האישום נגד זקן שהוגש לבית המשפט השלום, מייחס לה עבירה של הפרת אמונים בזמן שכיהנה כמנהלת לשכתו של ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט. זקן מואשמת כי במסגרת תפקידה פעלה לקידום האינטרסים האישיים של אחיה, יורם קראשי.

עו"ד מיכה פטמן, סנגורה של שולה זקן אמר כי "בראשית הדברים אנחנו מברכים על כך שסוף סוף לאחר שנתיים של שמועות ורכילויות נופלת עננת השוחד מעל ראשה של הגב' זקן ואין היא מעורבת בכתבי האישום המייחסים שוחד לאנשים אחרים. מתחילת הדרך אמרנו שהגב' זקן לא לקחה לכיסה דבר ולא פעלה באופן פסול בשום דרך ואנו שמחים כי טענתנו זו הוכחה לגבי פרשת "ההשתלטות" על רשות המיסים".

"לגבי כתב האישום שהוגש נגד הגב' שולה זקן", אמר פטמן, "צר לנו על החלטת הפרקליטות להעמידה לדין. הראיות שבידי הפרקליטות ואשר הוצגו בפניה בשימוע מוכיחות באורך חד משמעי כי הגב' זקן לא עיכבה אף מינוי ואף פגישה עם שר האוצר דאז, אהוד אולמרט. מעבר למספר רב של ראיות המבססות עמדתנו זו תיעזר ההגנה גם בעדותו של מר אהוד אולמרט אשר מסר בדבריו במשטרה באופן הנחרץ ביותר כי פגש באותם זמנים את ג'קי מצא, לרבות פגישות בארבע עיניים, ולפיכך כל טענה כי מישהו מנע מראש הרשות מלשוחח איתו לגבי נושא כלשהו הינה מנותקת מהמציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully