וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתפללים יידו אבנים לעבר יהודים בהר הבית

ניר יהב

24.2.2012 / 13:28

בעקבות פרסומים על כוונה של יהודים לעלות להר לרגל פתיחת חודש אדר, החלו מאות מתפללים מוסלמים ליידות אבנים לעבר מתפללים בכותל. המשטרה השתלטה על האירוע ועצרה 4 בני אדם

התפרעויות ויידוי אבנים באחד האזורים הנפיצים בארץ: בעקבות פרסומים על כוונת קבוצות של יהודים לעלות להר הבית לרגל כניסת חודש אדר, החלו בצהרים (שישי) מאות מתפללים מוסלמים בהר ליידות אבנים באזור שער המוגרבים הסמוך לכותל המערבי. ממשטרת ירושלים נמסר כי כוחות פרצו למתחם הר הבית ופיזרו מאות מידי אבנים. מהמשטרה נמסר עוד כי במסגרת פיזור המהומות, נעשה שימוש ברימוני הלם בכדי לפזר את המפגינים, שחלקם עדיין מתבצרים במסגד אל-אקצא. 11 שוטרים נפצעו וטופלו במקום.

ארבעה מפרי סדר נעצרו במהומות בהר הבית. ממשטרת ירושלים נמסר כי צפויים מעצרים נוספים. עוד נמסר כי כל המתפללים התפזרו בהר הבית, כולל אלה שהתבצרו במסגדים, למעט כמה עשרות מבוגרים ברחבה.

מקורות פלסטינים דיווחו כי מאות צעירים פלסטינים שהיו בתוך מסגד אל-אקצא ניסו למנוע מקבוצה של יהודים להיכנס למסגד וקראו לציבור הפלסטיני להיות בכוננות. בעקבות יידויי אבנים של המתפללים הפלסטינים לעבר השוטרים, ירו האחרונים בתגובה גז מדמיע ורימוני הלם לעבר המתפרעים, אולם המשטרה הכחישה שנעשה שימוש בגז מדמיע.

לפי הדיווחים, במקום שררו עימותים בין הצדדים. השוטרים ניסו להיכנס למתחם המסגד. עוד דווח כי במקום יש כמה פלסטינים שנפצעו, אחד מהם הוא צלם עיתונות פלסטיני. בתוך כך, גם בשכונת תל רומיידה שבחברון פרצו עימותים בין צה"ל לבין פלסטינים. לפי הדיווחים, לפחות 10 פלסטינים נפצעו.

עוד באותו נושא:
ביום שלישי: חשש מעליה המונית של פעילי ימין להר הבית
בשבוע שעבר: פעילי ימין איימו להפר הסדר בהר הבית - המתחם נסגר
בדצמבר: הלחץ עשה את שלו, גשר המוגרבים נפתח מחדש

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully