וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בהר הבית: חשש מעליה המונית של פעילי ימין

יהושע בריינר

21.2.2012 / 14:15

פעיל של "התנועה לכינון המקדש" שנעצר בחשד להסתה קרא לעלייה המונית להר הבית, ובמערכת הביטחון הקפיצו את מידת הכוננות במתחם. בתנועה טוענים: הפעיל נעצר לשווא

כשבוע לאחר שנסגר מתחם הר הבית מחשש להפרות סדר במקום, הגבירה היום (שלישי) מערכת הביטחון בשנית את הכוננות בהר הבית, ככל הנראה בעקבות מעצרו של פעיל בתנועה לכינון המקדש הבוקר בשכונת רמות. הפעיל, בן 20, פירסם באתרי אינטרנט המזוהים עם הימין קריאה לעלות היום להר הבית לתפילה המונית. לדברי חבריו לתנועה, הטענה כי בביתו של העצור נמצאו חומרי הסתה היא מופרכת. הם הוסיפו כי המעצר נובע מסיבות פוליטיות.

מסגד אל אקצא בהר הבית. רויטרס
כוננות מוגברת בהר הבית, חשש להפרות סדר של פעילי ימין/רויטרס

"במשטרה נטפלים ליהודים"

"השיטה של משטרת ישראל היא שכל מי שפועל למען עליה של יהודים להר הבית הוא מסית ומדיח", אמר יו"ר התנועה לכינון המקדש, עו"ד ברוך בן יוסף. "במשטרה מעדיפים שלא לטפל בערבים שמתפרעים ובמקום זה נטפלים ליהודים שמבקשים לממש את זכותם הטבעית", אמר בן יוסף. עוד הוסיף בן יוסף כי "דברי המשטרה, כאילו הצעיר נמצא בדירת מסתור עם חומרי הסתה, היא המצאה פרועה. המשטרה עושה את מה שהיא יודעת לעשות – להיכנע ללחץ של מתפרעים ערבים ומנגד, להלך אימים על החלשים".

זו לא הפעם הראשונה שמוגברת הכוננות בהר הבית בשל חשש כי פעילי ימין יגרמו להפרות סדר במקום. מתחם הר הבית נסגר בעבר בשל קריאה לעלייה המונית להר הבית ולעריכת תפילות המוניות במתחם.

עוד בנושא:
למרות המתיחות המדינית: פעילי ימין עלו להר הבית
אנשי ימין יעלו להר הבית: "לא פרובוקציה"
צעירים ערבים יידו אבנים, המשטרה פרצה להר הבית

  • עוד באותו נושא:
  • הר הבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully