וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המתיחות המדינית: פעילי ימין עלו להר הבית

יהושע בריינר

19.9.2011 / 9:40

עשרות פעילי ימין סיירו אתמול בהר הבית וקיימו תפילה במקום. הם סקרו את המקום למול מאות מתפללים מוסלמים וצעקו "אמן" על כל קריאת "אללה אכבר" שנשמעה במקום הקדוש לאיסלם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אדם פרופ, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

על רקע המתיחות הביטחונית במזרח ירושלים ובשטחי הגדה המערבית עלו אתמול (ראשון) עשרות פעילי ימין אל הר הבית במסגרת "ועידת המקדש" שהתקיימה אמש בבית הכנסת הגדול בירושלים. העלייה והכניסה למתחם ההר עברה ללא אירועים חריגים ונערכה תחת אבטחה משטרתית כבדה.

לדברי הפעילים, גם אנשי הוואקף המוסלמי התכוננו לבואם ודאגו כי במהלך שהותם באזור ישהו במקום מאות מתפללים מוסלמים, אולם גם זה לא העיב על חגיגת הפעילים. "אנחנו בסך הכל רוצים להגשים את חזון הנביאים ולהביא לכך שייבנה כאן בית תפילה לכל העמים", אמר עו"ד חגי יקותיאל, ראש תנועת "מקדש בשלום עכשיו", והוסיף כי "אין לנו ריב עם המוסלמים ולצד בית המקדש יש מספיק מקום גם לבניית מסגדים".

על פי המנהג, פעילים יהודים עולים להר הבית עד לקו גבול מסויים שעל פי הפסיקה אסור לעבור אותו. בטרם עלו להר, טבלו כל העולים על מנת להיכנס בטהרה לשטחו. הפסיקה בבתי המשפט אסרה על יהודים להתפלל בהר הבית, אולם הכניסה מותרת ומילות התפילה נאמרות בלחש. "העלייה שלנו נעשית בשלום", אמר יקותיאל והוסיף כי "מהוועידה תצא קריאה לממשלה שדווקא בימים אלו, לפני שהפלסטינים מכריזים על מדינה, עליה לצאת באמירה נחושה לאבו מאזן - שדבר אחד צריך להיות ברור והוא שהר הבית צריך להיפתח כולו לתפילת יהודים ושכל יהודי יכול להיכנס להר הבית מתי שיבחר".

לדבריו, פעילי המקדש אינם אנשים הזויים ואינם נגד המוסלמים. "אנחנו אנשים רגילים לחלוטין ואנו רוצים להגשים את חזונם של הנביאים שאמרו שבית המקדש יעמוד בראש ההר ושיהיה מקום תפילה לכל הדתות שמאמינות באל אחד. גם למוסלמים יש מקום על הר הבית ועצם שהותם כאן אינו עומד בסתירה לדברי הנביאים. אנחנו אפילו ענינו היום 'אמן' לכל קריאת 'אללה אכבר'. רבים חושבים שבית המקדש צריך לבוא במקום המסגדים ואיננו חושבים כך".

בכנס "ועידת המקדש" נכחו כלל התנועות הקשורות להר הבית ולבית המקדש. האירוע נערך לזכרו של יצחק אימס, פעיל בנושא הר הבית שנרצח ביחד עם אשתו לפני כשנה בפיגוע ירי סמוך לקרית ארבע.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully