וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי ימין יעלו להר הבית: "לא פרובוקציה"

יהושע בריינר

12.9.2011 / 13:33

ברקע המתיחות לקראת ההכרזה על מדינה פלסטינית ב-20 בספטמבר, מתכננים פעילי ימין לעלות בהמוניהם להר הבית. "זה טבעי, כך נוהג עם בארצו". האם אורח הכבוד יהיה השר סילבן שלום?

יומיים לפני המועד המתוכנן להכרזה באו"ם על המדינה הפלסטינית, ברקע ההערכות המתוגברת של מערכת הביטחון, מתכננת קבוצה של פעילי ימין לעלות להר הבית. חברי "התנועה לכינון המקדש" שבה חברים רבנים ואנשי ימין מתכננים עלייה המונית למקום המקודש במסגרת ועידה שתוכננה ל-18 בספטמבר בירושלים, שתעסוק בבית המקדש. לדברי מארגני הוועידה, לפני האירוע המרכזי, שייערך בבית הכנסת הגדול בירושלים, תתקיים "עלייה בטהרה" להר הבית בסימן "מתחברים למקדש", כהגדרתם.

האם מדובר בפרובוקציה או צעד לגיטימי? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד על המתיחות בירושלים:
ביוני: דריכות במערכת הביטחון לקראת אירועי יום הנכסה בירושלים
צעירים ערבים יידו אבנים, המשטרה פרצה להר הבית
הווקף חפר במשך שנים בהר הבית ללא אישור

"מדוע שעלייה שלנו להר הבית תבעיר את השטח?", שואל יהודה גליק, מראשי הוועידה ואחד הפעילים המרכזיים בכל הקשור להר הבית. "הר הבית הוא מקום שנמצא בשטח ריבונות המדינה ואנחנו כיהודים מעוניינים, כחלק מוועידה גדולה שנערכת באותו יום, לעלות למקום הכי קדוש לנו. מה יותר טבעי מזה?".

"איננו עושים זאת בשביל הפרובוקציה", הוא אומר", אלא להפך. בזמן שיש מי שרוצה לערער על הסמכות של מדינת ישראל בחבלי הארץ הללו, עלינו להתנהג באופן הכי טבעי כפי שמתנהג עם בארצו. הר הבית הוא אתר פתוח ואין שום צורך באישורי משטרה. קבענו את תאריך הוועידה הרבה לפני התכנונים של הערבים, אך מרגע ששמענו מה צפוי להיות בהמשך אותו השבוע זה רק הגביר לנו את המוטיבציה לקיים את הכנס". לדבריו, לעלייה יגיעו עשרות רבות של פעילים.

מי שמופיע במודעות לקראת הכנס כאורח הכבוד של הוועידה הוא המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי סילבן שלום. אלא שבסביבתו של שלום מכחישים כל קשר לאירוע המתוכנן ואף טוענים כי מעולם לא הוזמנו. "השר לא קיבל כל הזמנה לאירוע וממילא לא אישר או ביטל את הגעתו. בכל מקרה השר לא יגיע לאירוע", אומרים בלשכתו. לדברי גליק, הפרסום של שלום כאורח הכבוד נבע מבלבול והוא שיגר מכתב התנצלות לשר.

האירוע אמור להתקיים לזכרם של טליה ויצחק אימס, תושבי ההתנחלות בית חגי שבדרום הר חברון, שנרצחו לפני שנה בפיגוע ירי. על רקע המתיחות הצפויה באותו השבוע באזור מזרח ירושלים והעיר העתיקה, בהחלט ייתכן כי כוחות הביטחון ייערכו גם לקראת העלייה המתוכננת למתחם ההר.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "נכון לרגע זה, כל הביקורים בהר הבית הינם ללא כל שינוי".

לפנייה לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully