וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין איימו להפר הסדר בהר הבית - המתחם נסגר

"טיהור המקום מאויבי ישראל גזלני אדמות", נכתב במודעה שקראה לעלות למתחם עם משה פייגלין. המשטרה החליטה לסגור המתחם למבקרים מחשש להפרות סדר. פייגלין: "אין קשר אליי"

מתחם הר הבית ייסגר הבוקר (ראשון) למבקרים בעקבות כוונות להפר את הסדר במקום, כך החליט מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, בהערכת מצב של פיקוד משטרת ירושלים שהסתיימה לפני שעה קלה. החשש להפרת הסדר עלה לאחר שהופצו הודעות לתקשורת וכרוזים הקוראים "לטיהור המקום מאויבי ישראל גזלני אדמות ובעניין בית המקדש על חורבות המסגדים". מהמשטרה נמסר כי "הר הבית ורחבת הכותל המשמשים כמקום תפילה ופולחן דתי", והדגישו כי "המשטרה לא תאפשר לעשות בשני אתרים קדושים אלו לכל נציגים מכל הדתות כל שימוש פוליטי או הסתה ותנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה למניעתם".

מודעה עליה לוגו של תנועת הליכוד הקוראת לחברי המרכז לעלות למתחם הר הבית עם יו"ר חטיבת "מנהיגות יהודית", משה פייגלין, הופצה אתמול באתר האינטרנט "הר הבית שלנו". פייגלין מצידו מכחיש שפרסם המודעה וכן יש בה מספר טעויות שמעידות על כך שמפרסמה אינו משתייך למחנה פייגלין פרט ולליכוד בכלל. יחד עם זאת, פייגלין אכן היה צפוי לעלות הבוקר להר הבית, כפי שהוא נוהג מדי י"ט בחודש העברי.

לאחר שהמודעה הגיעה לידיהם של ארגוני השמאל "קשב" ו"עיר עמים" הם קראו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "למנוע את עליית פעילי הליכוד להר הבית בכוונה לקרוא להחרבת המסגדים". בשני הארגונים אמרו כי, "העלייה הפרובוקטיבית עלולה להוביל לפריצת מעגל דמים, בדומה לגל האלימות שליווה את האינתיפאדה השנייה שהתרחשה לאחר עלייתו של אריאל שרון להר הבית בספטמבר 2000, או להתנגשויות שפרצו לאחר פתיחת מנהרות הכותל בספטמבר 1996".

לדברי מנכ"לי הארגונים, יזהר באר ויהודית אופנהיימר, בקרוב הם יפרסמו מחקר על מה שהם מגדירים "האיומים על הר הבית מצד קבוצות פונדמנטליסטיות. הממצאים מראים על התעצמות בפעילות הגופים 'שוחרי המקדש', המבקשים לשנות את הסטטוס קוו על הר הבית".

עוד באותו נושא:
הלחץ עשה את שלו: גשר המוגרבים נפתח מחדש
ספטמבר: למרות המתיחות המדינית: פעילי ימין עלו להר הבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully